SANEP: Nejabsurdnější je poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou

05.02.2014 16:00

Z exkluzivního šetření společnosti SANEP vyplývá, že nejabsurdnějším bankovním poplatkem je z pohledu domácí populace „Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou“, který si z nabídky 15 poplatků zvolilo jako ten nejabsurdnější 21,1 procenta dotázaných. Druhý skončil „Poplatek za vedení účtu k hypotečnímu, spotřebitelskému úvěru nebo úvěru u stavebního spoření“.

SANEP: Nejabsurdnější je poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou
Foto: bankovnipoplatky.com
Popisek: Logo serveru bankovnipoplatky.com

Jak vyplývá z exkluzivního šetření společnosti SANEP, nejabsurdnějším bankovním poplatkem je z pohledu domácí populace „Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou“, který si z nabídky 15 poplatků zvolilo jako ten nejabsurdnější 21,1 procenta dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek domácí populace. Druhým nejabsurdnějším poplatkem je pak dle názoru 10,7 procenta dotázaných „Poplatek za vedení účtu k hypotečnímu, spotřebitelskému úvěru nebo úvěru u stavebního spoření“.

Oba uvedené nejabsurdnější poplatky, ale v opačném pořadí, se pak umístily na nejvyšších pozicích i v hlasování 1. kola „Ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek pro rok 2013“, kterou pořádá partner exkluzivního průzkumu společnosti SANEP server Bankovnipoplatky.com.

Celkový rozdíl mezi anketním hlasováním a šetřením společnosti SANEP je dán zejména rozdílným sběrem dat a jejich vyhodnocením.Výsledky šetření společnosti SANEP představují názor reprezentativního vzorku domácí populace, zatímco server Bankovnipoplatky.com se dotazoval svých čtenářů pouze anketní formou. Navíc se tento server aktuálně věnuje tematice poplatků za vedení účtu k hypotečnímu nebo spotřebitelskému úvěru, což může návštěvníky podle názoru provozovatele tohoto serveru Patrika Nachera do určité míry ovlivnit.

Vítěze ankety banky obvykle ruší

„Každopádně je vidět, ať se klientů ptáme, nebo mohou hlasovat, klikat či půjde o zjišťování názorů na ulici, konzistentně označí jako absurdní vždy stejnou skupinu bankovních poplatků. Co je ale potěšitelné, že se s prvními dvěma poplatky v pořadí buď už u bank prakticky nesetkáme anebo jen sporadicky a banky je postupně ruší,“ dodává k šetření společnosti SANEP Patrik Nacher.

V každém případě je zjevné, že na prvních dvou pozicích se jak v anketě serveru Bankovnipoplatky.com, tak i v šetření společnosti SANEP, objevily bankovní poplatky, které nejvíce vadí jak široké veřejnosti, tak i návštěvníkům zmíněného finančního serveru.

Jak dále ukázal exkluzivní průzkum společnosti SANEP, více jak jedna třetina dotázaných (36,2 %) se ztotožňuje s názorem, že jsou bankovní poplatky pohodlným a bezrizikovým způsobem vytváření zisku bankovních ústavů na úkor bankovních klientů. Další více jak čtvrtina domácí populace (28,6 %) pak vnímá bankovní poplatky jako hledání možností bankovních ústavů, jak prostřednictvím poplatků odčerpávat finanční prostředky svých klientů.

Bankám jde víc o vlastní zisk než o klienty

I přesto, že se tuzemské bankovní ústavy těší většinové důvěře a patrně především z pohledu stability, která je v tuzemském bankovním sektoru jedna z největších v rámci EU, lze říci, že téměř absolutní část domácí populace (77,7 %) sdílí názor, že domácím bankovním ústavům jde v první řadě o vlastní zisk než o klienty.

Patrně i nespokojenost s bankovními poplatky stojí v cestě k větší spokojenosti s domácími bankovními ústavy. Aktuálně totiž převažuje v souhrnu 47,9 procenta nespokojenost se službami tuzemských bankovních ústavů nad 43,9 procenta dotázaných, kteří jsou v souhrnu se službami tuzemských bank spokojeni.

Exkluzivní internetový on/off-line průzkum v rámci partnerství s Anketou o nejabsurdnější bankovní poplatek pro rok 2013, který pořádá server www.bankovnipoplatky.com, byl proveden ve dnech 14. – 28. ledna 2014 na vybrané skupině 14361 dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel ČR ve věku 18-69 let. Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci respondentního panelu více jak 220 tisíc registrovaných uživatelů 42.783 dotázaných. Reprezentativní vzorek byl vybrán metodou kvótního výběru a odpovídá sociodemografickému rozložení obyvatel ČR dle údajů Českého statistického úřadu. Statistická chyba u uvedené skupiny obyvatel se pohybuje v rozmezí +-1,5 %. Kontrola daného vzorku byla provedena triangulační datovou metodou.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jih

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Neutíkáte od problému?

Na vyřešení důchodové reformy jste měli dost času, když jste byli ve vládě, a to i ještě před covidem. Nepřišli jste s ničím a teď o ní nechcete ani s koalicí jednat, ale jak chcete i do budoucna prosadit nějakou zásadní reformu, když už teď se zdají jednání ve slepé uličce? Já mám obavu, že se jako...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Toto Pavel Novotný nebude číst rád. Z ODS hřmí za kauzu Felix Slováček

17:08 Toto Pavel Novotný nebude číst rád. Z ODS hřmí za kauzu Felix Slováček

Překročil všechny meze, nemá v ODS co dělat. Známý provokatér Pavel Novotný, který je za občanské de…