Milan Knížák na sebe nejprve prozradil, že je sběratelem loutek, kterých má přes 3000 a sbírá je od roku 1973. „Mám je dokonce ve dvou muzeích,“ pochlubil se, „V Lednicích na zámku a ve Štramberku v muzeu na náměstí.“ Evropskému městku kultury pak vzkázal, aby „…tady něco zbylo, protože velký cirkus a velký humbuk nestačí a Plzni to nepomůže.“
Komunistické město a ničená Alešova sgrafita
„Plzeň hlavně utrpěla nejen ve válce, ale také za komunistů, kde se tady postavilo a prorazilo spousta zbytečných silnic a postavily se hrozný baráky. Vždyť tu máte vůbec nejvíc Alšových sgrafit. On byl geniální kreslíř, nakreslil to na papír za dvacet minut. Desetimetrovou kresbu, živý koně, to byl fenomenální člověk, génius.“ Nato reagoval jeden z přítomných, který prohlásil, že pamatuje, jak se kartony, návrhy Alešových grafit používaly v muzeu při malování, aby se nezacákaly parkety. „Pár se jich zachovalo zde a několik v Národní galerii v Praze,“ podotkl profesor.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Václav Fiala