„Svůj pracovní život beru jako sérii po sobě jdoucích výzev,“ ujistil ministr v demisi. Ministerstvo dopravy je pro něj prý navíc citovou záležitostí. A netrápí jej ani způsob, jakým se do ministerského křesla dostal. Navíc podle něj Rusnokova vláda vznikla zcela standardně, rozhodnutím prezidenta, který na něj měl právo.
„Byl bych strašně rád, kdyby si náš demokratický systém zachoval schopnost reagovat na krizové situace tak, jak to bylo teď,“ prohlašuje s tím, že prezident Zeman a Rusnokův kabinet dokázali rozhýbat stojaté vody české politiky.
„Já se cítím velmi komfortně v situaci, kdy jsem dostal jasné zadání, mám k tomu mandát a nejsem svázán množstvím politických dohod jako moji předchozí kolegové,“ pochvaluje si.
Kromě toho si stále stojí za svým výrokem při nástupu do funkce, že v resortu neprovede žádné personální zemětřesení. „Z osmnácti podřízených organizací odešli čtyři ředitelé a s výjimkou Českých drah jsem do poslední chvíle dělal vše pro to, aby k tomu nemuselo dojít,“ komentuje údajné čistky ve svém resortu.
Hájí i direktivní jmenování Pavla Kočicy do čela Ředitelství silnic a dálnic, byť i premiér Rusnok uznal, že by bylo lepší vypsat vývěrové řízení. „Nemůžeme si dovolit u firmy, která musí v řádu hodin řešit problémy v řádu miliard, tak dlouho čekat na výsledek výběrového řízení,“ vysvětluje. Navíc podle něj konkurs není všelék, protože i jím lze případně snadno protáhnout vybraného trafikanta.
„Výsledek, který jsem zdědil po svých předchůdcích, byl takový, že prakticky vymizeli odborníci. Za mnou tam odborníci zůstanou,“ prohlašuje pyšně.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav