Bárta přešíbuje tísíce železničářů. Z ČD jinam

20.10.2010 16:35

Ministr dopravy Vít Bárta z Věcí veřejných přesunul 9500 zaměstnanců Českých drah na státní Správu železniční dopravní cesty, jde údajně o další krok k transformaci drah.

Bárta přešíbuje tísíce železničářů. Z ČD jinam

Jde o ty zaměstnance, kteří se starali o provoz na železnici. České dráhy tak nyní zaměstnávají zhruba 27 tisíc lidí. Přesun se dotkl výpravčích, signalistů, hláskařů, hradlářů nebo závorářů, naopak pokladní zřejmě zůstanou pod křídly Českých drah, v žargonu se přesunutá část zaměstnanců označuje jako „živá dopravní cesta".

Mrtvá a živá cesta

Mrtvá dopravní cesta, tedy samotné koleje a údržba, přešla pod SŽDC už v létě 2008, správa za to drahám zaplatila 12 miliard korun.

"Pověřil jsem ředitele SŽDC Pavla Habartu a šéfa Českých drah Petra Žaludu, aby celou transakci začali připravovat," sdělil pro Týden.cz Bárta s tím, že tento krok zefektivní provoz na železnici a stát tak ušetří.

Správa dopravní cesty totiž za některé služby platí Českým drahám miliardy korun, letos šlo konkrétně o 5,2 miliardy.

Čtěte také:

Bárta slíbil: Železniční stavby budou levnější

Ministr Bárta: Čtvrtý železniční koridor je dokončen

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jac

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vláda lokajů. Protektivní vrchnost uctívají, spodinou opovrhují, říká profesor Žaloudík

16:02 Vláda lokajů. Protektivní vrchnost uctívají, spodinou opovrhují, říká profesor Žaloudík

„Aktivistická sebelikvidace Evropy čištění celého světa neprospěje,“ podotýká ke Green Dealu emeritn…