Ministr prý dalším ztrátám nezabrání, celkem by mělo jít o 126 miliard. "Vše, co se mohlo stavět, je pod smlouvami, které se nedají zrušit," svěřil serveru Aktuálně.cz. Vinu za to nesou jeho předchůdci v úřadu.
"Problém je, že se tady stavělo s pocitem nekonečného množství peněz a nemyslelo se na to, zda ty peníze dojdou," podotkl Bárta. Jenomže ta situace právě nastala a přinesla ministrovi řadu problémů, které musí řešit.
Začneme pracovat, až se silnice dokončí
Stavby podepsané za jeho předchůdců Aleše Řebíčka a Gustava Slamečky už prý zrušit nejde. Prozatím proto ministr chystá změnu na období, až se všechny rozestavěné silnice dokončí.
"V lednu příštího roku předložim vládě superkoncepci, která nastaví určité priority, jakým způsobem na ministerstvu dopravy investovat," nastínil. "Ve všech krajích existují pracovní skupiny, které nastavují priority z pozice krajů. Na ministerstvu je pak kombinujeme z pohledu mezinárodních priorit, posléze z pohledu krajů a pak z hlediska ekologie a bezpečnosti. Do priorit nedáváme silnice v poli, ale obchvaty měst a obcí."
I takové plány jsou bohužel zahrnuty ve smlouvách z minulých let. Stavěly se například silnice v místech, kde nikdo nebydlí.
Čtěte:
Bárta otevře nový úsek dálnice. Ani sníh ho nezastaví
Bárta chce i nadále zlevňovat železnici
Foto: Hans Štembera
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par