Úředníci ministerstva vrátili pražskému magistrátu k dopracování ekologický posudek na novou širokou silnici, tzv. Břevnovskou radiálu. "Posouzení vlivu Břevnovské radiály na životní prostředí bylo tak špatné, se spoustou chyb a nedostatků, že to prostě nešlo schválit," řekl serveru Aktuálně.cz Aleš Ohrablo ze sdružení EKO Břevnov.
Ministr Chalupa přitom ještě a dob svého starostování na Praze 6 radiálu vehementně podporoval. "Břevnovská radiála je logickým pokračováním tunelu Blanka a my budeme intenzivně pracovat na tom, aby byla její stavba zahájena co nejdříve," řekl loni v listopadu Pražském deníku. Silnice podle něj pomůže snížit dopravní zátěž této části metropole.
O radiále se jedná už roky, vrácení ekologického posudku její výstavbu opět zdrží. "Vrácení dokumentace k přepracování vítáme," podotkl Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat. "Břevnovská radiála zřejmě není vůbec potřebná. Praha trvá na budování dalších kapacitních komunikací pro automobily bez toho, aby se zvažovaly skutečné alternativy. Město by mělo dát přednost modernizaci železniční trati na Kladno, zkvalitnění veřejné dopravy a vybudování terminálů P+R nabízejících možnost nechat auto před hranicemi města."
Více k tunelu Blanka čtěte ZDE
autor: par