"Doteď schválená realizační dokumentace stavby nepřekračuje smluvní cenu," řekl Toman v rozhovoru pro server Aktuálně.cz. "Všechny vícepráce byly kryty rozpočtovou rezervou, která byla v původní smlouvě zakotvena. Teprve teď se dostáváme do situace, kdy by měla být rozpočtová rezerva překračována."
Rozpočtová rezerva smlouvy podle něj činila asi 1,6 miliard korun a vešlo se do ní vše včetně opakovaného geomonitoringu i několika propadů tunelu.
Prodraží se tak maximálně o pět miliard
Teprve teď se prý tunel začne prodražovat, reálně ovšem tak o pět miliard, rozhodně prý ne o deset, o kterých se mluví.
"Peníze navíc vyžadují nové statické normy, normy na výpočet konstrukcí tunelů, požadavky vyvolané budoucími správci tunelu - Technickou správou komunikací či firmou Eltodo atd. V období od zadání stavby do realizace byly zpřísněny požadavky na větrání, osvětlení, dopravní označení či bezpečnost tunelu. Celkově je to 500 - 600 milionů korun navíc. Dalších 500 milionů jsou nezastižené inženýrské sítě, které jsme měli nepotvrzené od správců sítí jako je PVS a PVK (Pražská vodohospodářská společnost a Pražské vodovody a kanalizace)," vyjmenoval Toman.
Všechna případná navýšení bude navíc prý schvalovat současná městská rada, ta bývalá Pavla Béma v tomto případě už nerozhoduje. "I dnes jsme pod náklady základní smlouvy. Co je navíc, je zatím neprojednané," podotkl.
Čtěte:
Pražští radní mají na stole prodražení tunelu Blanka
Tunel Blanka ničí Prahu: Co všechno si Metrostav naúčtoval?
Blanka bude dražší o 10 miliard. Praha na ni nemá, přiznal Svoboda
Foto: tunelblanka.cz
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par