Dálnice D3 se staví průměrným tempem dva kilometry za rok. "Před 20 lety, 30. června 1991, byl otevřen první 3,5 kilometru dlouhý úsek dálnice D3 jako obchvat Tábora," vzpomínal Zimola pro agenturu Mediafax.
To sice městu ulehčilo, ale bylo to na dlouhou dobu všechno. "Na souvislý 15,2 km dlouhý úsek dálnice v Jihočeském kraji jsme si museli počkat do prosince roku 2007, kdy byl zprovozněn úsek Mezno - Chotoviny."
Za 95 let máme celou dálnici
Další 25 kilometrů dlouhý úsek se právě staví a jeho dokončení se odhaduje na červen 2013, celkem tak budeme po 22 letech mít postaveno 40 kilometrů dálnice. "Při dosavadním tempu výstavby necelé dva kilometry ročně bychom se celé stavby dočkali za 95 let od jejího zahájení," podotkl Zimola.
Dálnice přitom není jen důležitou tuzemskou cestou, ale má i mezinárodní měřítko. "Jde o zapojení regionu do evropského hospodářského a dopravního prostoru. Vždyť severojižní trasa v ose Berlín - Praha - Linec je nejkratší spojnicí mezi Baltickým a Jaderským mořem a je mimořádně důležitá pro rozvoj mezinárodní spolupráce v rámci Evropské unie i s nečlenskými zeměmi na jihovýchodě Evropy," zdůraznil Zimola. Neschopnost země dálnici urychlit podle něj působí Česku mezinárodní ostudu.
Čtěte:
Splavnění Vltavy jsou vyhozené peníze, zlobí se Zimola
Zimola v šoku: Z čeho proboha zaplatíme 150 milionů?
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par