Konec reklamy v ČT? Poslanci co nevidět rozhodnou

11.07.2011 5:41

Sněmovna konečně rozhodne. Po její mimořádné schůzi v příštím týdnu bude jasné, zda reklama ve veřejnoprávní České televizi zůstane nebo zmizí, jak bylo původně dohodnuto.

Konec reklamy v ČT? Poslanci co nevidět rozhodnou

Podle komplexního pozměňovacího návrhu, který mají poslanci na stole, by reklama zůstala jen na programech ČT2 a ČT4. Každé čtvrtletí by pak ČT odváděla peníze z reklamy vysílané na ČT2 Státnímu fondu kultury ČR a peníze z reklam na sportovním kanálu ČT4 by musela využít na výrobu pořadů se sportovní tematikou. Limit pro množství reklamy má zůstat na dosavadních 0,5 procenta denního vysílacího času.

Upravená novela počítá i s tím, že na ČT1, případně zpravodajském kanálu ČT24, by se reklama mohla objevit jen v rámci vysílání kulturní či sportovní akce, pokud by to byla nezbytná podmínka k získání práv pro její odvysílání. Obchodní sdělení by se vůbec neměla objevovat na internetových stránkách veřejnoprávní televize a ČT by také nesměla vysílat teleshopping.

Vysílání reklamy v ČT mělo původně zcela skončit letos 11. listopadu, tedy v den, kdy měla být završena digitalizace, na kterou příjmy z reklamy šly. Senát ale vytvořil novelu, která reklamu v ČT zachovávala kvůli financování fondu kultury a pro podporu české kinematografie.


Film budou sponzorovat komerční televize

Proti tomu se ale postavily obě největší české komerční televize, Nova a Prima. Ministr kultury Jiří Besser s nimi proto výměnou za úbytek reklamy v ČT vyjednal výši jejich příspěvku na financování české filmové tvorby. Nova, Prima a TV Barrandov tak by nově měly odvádět fondu kinematografie dvě procenta svých ročních čistých výnosů z reklamy. 

To se nelíbí TV Barrandov - dvouprocentní odvod je pro ni diskriminační a mohl by ohrozit její další rozvoj. Chtěla by proto dostat do zákona pro svoji televizi výjimku.

Proti snížení množství reklamy v České televizi se postavilo například České sdružení pro značkové výrobky. Změny v limitech televizní reklamy na ČT by totiž podle nich mohly vést k tomu, že by televize Nova a Prima ovládly 95 procent reklamního trhu a mohly by zadavatelům reklamy diktovat své podmínky.

Čtěte:

Předvolební klipy z ČT nezmizí s reklamou

Reklama v ČT: Lidé chtějí zrušit poplatky, reklama jim nevadí

Novela o zákazu reklamy na ČT prošla druhým čtením

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: par, čtk

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ewa Farna zazpívá v Kolíně na náměstí. Dostane za to 617.584 korun

10:50 Ewa Farna zazpívá v Kolíně na náměstí. Dostane za to 617.584 korun

ParlamentníListy.cz si v posledních týdnech všímají řady smluv, které přibývají ve veřejných registr…