Šéf ŘSD: Dálnice D1 se nebude rekonstruovat, ale modernizovat

10.10.2011 19:39

Cestování mezi Brnem a Prahou se kvůli technickému stavu dálnice D1 stává peklem. Podle slov ředitele Ředitelství silnic a dálnic Reného Poruby pouhá rekonstrukce nestačí. Na jaře příštího roku hodlá odstartovat první práce na rozsáhlé modernizaci dálnice, která by měla být hotová za deset let.

Šéf ŘSD: Dálnice D1 se nebude rekonstruovat, ale modernizovat

„Nebude docházet k rekonstrukci, ale k modernizaci D1. Generální rekonstrukce je rekonstrukce povrchu, v našem chápání je to rekonstrukce podloží. My chceme ale připravit dálnici D1 tak, aby mohla sloužit i do budoucnosti. Modernizace je daleko hlubší než generálka," vysvětlil blíže svou představu o důkladnosti práce Poruba v pondělních Impulsech Václava Moravce.

Ačkoliv by nejlepším řešením bylo přidání třetího pruhu v obou směrech, o této úpravě dálnice se prý neuvažuje. Modernizace bude spočívat pouze v postupném rozšíření dálnice o 75 cm na každou stranu a přidání pruhů pro pomalá vozidla ve stoupáních. Poruba to vysvětluje dopravní zátěží. Tento rok projelo mezi Brnem a Prahou asi 42 tisíc vozidel, pro rok 2005 odhaduje o dvacet tisíc víc.

„Pražský okruh má intenzitu 90 tisíc vozidel za den a ty dva pruhy na to stačí," vysvětlil ředitel.
Cena celé stavební úprava dálnice se odhaduje na 24 miliard korun. Poruba připouští, že tolik peněz k dispozici nemá.

„V současné době (peníze) nemáme, ale připravujeme se na spuštění čtyř úseků, na které bychom peníze měli mít. Zhruba je to miliarda a půl na jeden úsek."

Při stavbách se šetří, kde může

Posluchače rádia Impuls zajímaly také nové dopravní stavby, které kvůli nejasnostem o vlastnictví neslouží svému účelu. Za příklad posloužil most mezi obcemi Pravčice a Hulín u Přerova, jehož stavba stála 24 milionů a obec jej odmítla převzít kvůli nedostatku prostředků na jeho provoz.

Psali jsme: 


Poruba odůvodňuje podobné bezúčelné stavby tak, že po vstupu do EU přišla spousta peněz z dotací, které bylo potřeba urychleně utratit. Problém byl v tom, že příprava projektů trvá deset až patnáct let a v danou chvíli nebyly připraveny k realizaci.

Nyní ale ŘSD plánuje důkladně přezkoumávat všech 200 projektů, které má momentálně v řešení, aby byly vytvářeny kvalitní stavby bez zbytečných nákladů.


Čtěte také: 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jhe

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

18:22 Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

Jak ovlivní balík pomoci z USA a nové mobilizační předpisy pro Ukrajince vývoj rusko-ukrajinského ko…