V létě 2007 měl člen představenstva firmy Neograph Jan Janků oznámit vedení společnosti, že zakázku na výrobu jízdenek s ochrannými prvky mohl Neograph získat pod podmínkou, že by obchodní styky mezi firmami zajišťoval za provizi zprostředkovatel - v tomto případě společnost s názvem Cokevile Assets z Panenských ostrovů. Od roku 2008, kdy byla smlouva uzavřena, si tak neznámí vlastníci firmy přišli na desítky milionů korun.
"Jako generální ředitel společnosti, která jízdenky vyrábí, s plnou odpovědností prohlašuji, že cena jednoho kusu jízdenky je předražena o provizi společnosti Cokeville Assets. Tedy v řádu desítek milionů korun od roku 2008," uvedl generální ředitel Vladimír Sitta starší. Zároveň dopravnímu podniku nabídl zrušení všech stávajících dohod a uzavření nových smluv za téměř poloviční ceny.
O požadavku na zprostředkovatele Dopravní podnik nic neví. „Nikdy jsme s žádným zprostředkovatelem nejednali," uvedla mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Ilona Vysoudilová. Novou nabídku dodavatelské firmy popřel ekonomický náměstek DPP Ivo Štika s tím, že dopravní podnik v Brně nakupuje jízdenky za podobnou částku jako ten pražský. Celá záležitost je podle Štiky jen vyřizováním účtů mezi akcionáři Neographu.
Související:
DPP dluží 19 miliard, peníze nemá. Chce je po magistrátu
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jhe