Testy nejsou přijímačky
"Dítě, které v páté třídě neuspěje, dostane za úkol doučit se, a pokud se v deváté třídě zlepší, určitě mu to nezavírá dveře na střední školu, to je ta přidaná hodnota školy a šikovnost dítěte," vysvětloval motivaci zavedení testů. Zda-li by měly být testy sítem místo přijímaček na střední školy, to nechává ministr na školách samotných.
"V devátých třídách to nechám na těch školách. To samé nenutím ani vysokým školám, aby využívaly státní maturity místo přijímaček, ale ušetří si peníze, je to pro ně efektivnější."
Potřebujeme vodítko a zpětnou vazbu pro učitele
Zkušenosti z plošným testováním mají Spojené státy americké, kde nesklidilo úspěch, protože děti chodily především na doučovací kurzy na testy, což podle učitelů není ideální pro rozvoj všech dovedností dítěte. Dobeš se tomu ale brání a dodává, že testy mají být jen zpětná vazba a ukázat, jak děti splnily standard v rámci České republiky.
Přidávám peníze a bojuji s byrokracií
Dobeš také zmínil, že neustále bojuje proti byrokracii, která zbytečně zabírá čas učitelům a ředitelům škol. A přestože není podle něj finanční systém bezedný, snaží se učitelům přidat. "Podruhé přidávám učitelům a druhým rokem jsem ve funkci," zdůraznil ministr školství.
Související:
- Chládek (ČSSD): Josef Dobeš neviděl školu asi ani z rychlíku
- Dobeš vyhrožuje mentálně ratardovanými bakaláři. Chce zpřísnit
autor: nip