Původně se plánovalo, že u prodloužené trasy metra A vznikne parkovací dům, konkrétně u stanice Veleslavín. Měl stát 1,3 miliardy korun a pojal by 600 aut, většinou řidičů, kteří přijedou do Prahy z Kladna a okolí. Kvůli škrtání v rozpočtu ale auta budou muset stát v okolních ulicích.
"Místo parkovacího domu tam bude jen zpevněná parkovací plocha, jejíž kapacita bude samozřejmě nižší," připustil pro server iDnes.cz primátorův náměstek pro dopravu Josef Nosek.
"V téhle části Prahy neexistuje žádné záchytné parkoviště, čím větší by tady vzniklo, tím lépe," tvrdí Tomáš Mrázek, mluvčí Technické správy komunikací. V územním plánu však podél celého nového úseku trasy A není zahrnuta žádná další parkovací plocha.
Kvůli tomu auta zřejmě „skončí“ v ulicích Prahy. K tomu se připojuje další problém – v Bubenči a Dejvicích chce totiž Praha 6 zavést parkovací zóny pro tamější obyvatele.
"Praha je bohužel hluchá k potřebě vzniku záchytných parkovišť, proto se živelně parkuje na chodnících či v zeleni. Město to sice řeší na vlastní náklady, ale ty se mu vrátí v podobě volnějších ulic," uvedl František Lehovec z Dopravní fakulty ČVUT.
Trasa A by se měla prodloužit až do stanice Motol na konci roku 2014. Celkem bude stát 19 miliard korun, část peněz však metropole získá od Evropské unie. Zbytek si pravděpodobně půjčí od Evropské investiční banky.
autor: pan