Pokud uspěje, mohou být podle deníku zpochybněny Habartou podepsané smlouvy na miliardy, čerpání evropských dotací na železnici a například i výpovědi pro stovky zaměstnanců.
Duška prý nikdo neposlouchal, proto hrozí soudem
Dušek přitom není bez šancí. "Mohl by mít úspěch, neboť podle zákona je statutárním orgánem jenom generální ředitel. Mohlo by se tak ukázat, že pan Habarta všechno podepisuje bez právního titulu," cituje E15 právníka a jednoho z tvůrců zákona o SŽDC.
Obavy prý netají ani ministr dopravy Dobeš. "Pevně doufám, že k soudu nedojde," řekl E15. Ministr se bojí právě možné debaty o platnosti smluv. Na druhé straně je přesvědčen, že byly podepsány v dobré víře, a tudíž je jejich platnost nezpochybnitelná, píše E15.
Dušek si na situaci v této státní organizaci stěžuje u nejrůznějších úřadů už od Habartova nástupu do funkce, sluchu mu ale dlouhé měsíce nepopřál ani Drážní úřad, ani ministerstvo dopravy. Až počátkem února se rozhýbal nový ministr Pavel Dobeš a nakonec i správní rada SŽDC. Ta hodlá v příštím měsíci vypsat výběrové řízení na generálního ředitele, do té doby musí všechny dokumenty s Habartou podepisovat i náměstek Bohuslav Navrátil, připomíná.
Předseda rady Adolf Jílek deníku E15 přiznal, že rozhodnutí padlo především na základě nejnovější Duškovy hrozby. Habarta se do čela SŽDC dostal za ministra Víta Bárty (VV), kdy vystřídal ve vedení Jana Komárka, který odstoupil na vlastní žádost.
autor: čtk, mp