„Loňský ročník s tématem Žena ve městě, zaměřený na aktivní městskou ženu, byl z pohledu zúčastněných partnerů i návštěvníků úspěšný, a tak jsme se rozhodli jej zopakovat. Tentokrát dáme větší prostor partnerům, kteří se zaměřují také na děti a muže,“ říká Lucie Češpivová, jednatelka pořádající agentury Dorland.
II. ročníku Pop-Up Boutique Unique Unique se zúčastní partneři nabízející produkty a služby z oblasti developerů, bydlení a designu, módy, kosmetiky, gastronomie apod. Ti všichni se představí v místě plném originálních nápadů, nikdy nekončící zábavy a téměř hmatatelné energie.
Unikátní prostor se zajímavou historií – rezidence Mostecká 21
Pro letošní ročník pop-upu se podařilo organizátorům získat skutečně mimořádný prostor. Společnost Orco, generální partner, poskytla rezidenci Mostecká 21. Jedinečný projekt s 55 bytovými jednotkami se nachází v historickém centru Prahy, jen pár kroků od Karlova mostu a Malostranského náměstí. Rezidenci tvoří čtyři budovy seskupené kolem centrálního nádvoří. Šestipodlažní uliční budova nabídne 32 bytů s jedinečnými výhledy na Pražský hrad, chrám sv. Mikuláše a z vyšších pater také na Petřín.
Rezidence stojí na místě dvou gotických domů vystavěných po rozsáhlém požáru Malé Strany ve 2. polovině 15. století. V zadní části traktu domu jsou patrné zbytky hradeb ze 13. století, a také proto je soubor znám jako dům U Hradeb. Jeho stavba začala v roce 1930, v roce 1936 ale byla pozastavena kvůli problémům se základy. Po dalších průtazích byla stavba s použitím tehdy nejmodernějších technologií dokončena v roce 1964.
Pamětníci si jistě vzpomenou na to, že od roku 1964 do roku 2002 zde fungovalo legendární kino 64 U Hradeb. Svou existenci zahájilo premiérou filmu Starci na chmelu a hostilo i další premiéry mnoha slavných filmů tzv. nové vlny 60. let
20. století. Interiér kina byl řešen moderní architekturou, kino bylo vybaveno panoramatickou projekcí a stereo zvukem, v té době naprostou novinkou.
Akce se bude konat v prostorách nádvoří, zahrady i původního kina, a tak si přijdou na své nejen milovníci netradičních nákupních aktivit, ale také zájemci o nahlédnutí do těchto mimořádných míst z řad odborné i laické veřejnosti.
Fenomén pop-up
K prvním tvůrcům pop-upů patří newyorští a britští umělci, kteří je pořádali od 90. let 20. století. Vytipovali si opuštěnou budovu, uspořádali vernisáž a za pár dní výstavu zase sklidili. Vystavená díla byla k vidění pouze v rámci daného pop-upu, což jim dodávalo určitý nádech exkluzivity. Pokud se jedná o komerční značky, mezi průkopníky můžeme zařadit módní dům Commes des Garcons, který otevřel v roce 2004 pop-up v Berlíně. Mimořádný úspěch projektu inspiroval i další značky, např. Gucci nebo GAP. Mezi Mekky pop-upů dnes patří především New York, Londýn nebo Berlín.
Mediálním partnerem projektu jsou ParlamentníListy.cz
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan