Kromě reklam by zákon upravoval i zákaz vysílání teleshoppingu nebo označení sponzora pořadu. Jde totiž o dlouhodobé stížnosti televizních diváků.
Poslanci původně chtěli novelu schválit již v prvním čtení, ale odstoupili od ní. Měli totiž k návrhu připomínky. Například to, že není jasné, jak by se hlasitost měřila a podle jakých technických norem. Současná hlasitost reklam je o šest decibelů hlučnější, než předchozí program.
Na dodržování předpisu by dohlížela Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která by vyhláškou stanovila technické záležitosti a podrobnosti zákazu. Vláda předkladatelům také vytkla, že nevyčíslili dopady do provozních nákladů rady, které by přibyla nová agenda, ani do provozních nákladů televizních stanic, které budou muset přizpůsobit svoji vysílací techniku. Autoři předlohy odhadují, že kvůli předloze by musela RRTV vynaložit navíc asi 200 000 korun.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jno