V lednu ukázaly ParlamentníListy.cz na případu dvou deníků - Mladé fronty Dnes a Blesku - jak vláda pomocí kampaně přesvědčuje své občany o nezbytnosti reforem. Bodoval tehdy bulvární deník, pro jehož čtenáře vláda připravila i modelové příklady. Například pan Pech za lenost skončí bez peněz, ale pan Nezmar si vybral rekvalifikaci a našel práci.
„Pan Pech je dlouhodobě nezaměstnaný, ale o práci příliš velký zájem nemá a s úřadem práce nespolupracuje. Dostal nabídku veřejné služby, na kterou se ale vykašlal. Tím se ale sám připravil o dávky v hmotné nouzi. Do evidence uchazečů o zaměstnání se může opět přihlásit až po šesti měsících,“ psal tehdy Blesk.
Celý průzkum STEM ZDE
„Tuto inzerci připravovali sami zaměstnanci Úřadu vlády a ministerstva práce a sociálních věcí. Od ledna 2012 je ale navíc spuštěn nový web www.reforma.cz, kde jsou také vysvětlující texty k sociální, zdravotní, penzijní a daňové reformě a přehled dosavadních protikorupčních opatření,“ sdělil pak k tomu v lednu vedoucí tiskového oddělení Úřadu vlády Jakub Stadler.
Všechno mělo vést k tomu, aby lidé pochopili, co je v budoucích měsících a letech čeká. Ale jak to tak vypadá, moc se to nepovedlo.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Olga Böhmová