Za chyby údajně může Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Ministerstvo dopravy slibuje, že z auditu vyvodí důsledky. Na to však NKÚ nechce čekat a podává trestní oznámení. Viceprezident NKÚ Miloslav Kala v Událostech, komentářích prohlásil, že konkrétní jména viníků říci nemůže, ale trestní oznámení může být policií podáno až na desítky osob.
„Máme určitou dohodu s orgány trestního řízení. Nakonec jsme se rozhodli, že nebudeme přistupovat ke konkrétním osobám, neumožňují to naše pravomoci,“ vysvětlil Kala.
Starostové si z peněz na pražský okruh postavili cyklostezky
Stavba podle něj nebyla dobře připravena a chybí u ní kontrola nad tím, kdo vlastně rozhoduje a je za stavbu zodpovědný.
Při stavbě pražského okruhu přitom docházelo k tomu, že peníze určené na stavbu dálnice byly nakonec využity úplně jinak. „Starostové obcí si nechali opravit zastávky, postavit cyklostezky apod.,“ uvedl Kala.
Už tak je alarmující, že 500 milionů korun je průměrná cena kilometru dálnice v ČR. U okruhu stál kilometr podle Kaly 850 milionů, dostavba zbývajících 40 kilometrů pak počítá s taxou 1,6 miliard korun za kilometr dálnice.
Vláda neudělala nic, čím by se pokusila ušetřit
„Uznávám, že se prochází těžkým terénem, ale na druhou stranu postavit kilometr dálnice a nezabývat se ekonomičností této stavby je naprosto nezodpovědné. Především v této době,“ upozorňuje Kala.
Na vině jsou i politici. „Vláda v roce 2010 nezměnila nic, nerealizovala nic, kde by šetřila. Ministerstvo hraje mrtvého brouka,“ dodává Kala. Vláda podle něj totiž nereagovala na ekonomickou krizi a nechala předražený projekt dál běžet v plné míře.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pal