Ještě v roce 1998 byla cena rychlostní silnice R1 odhadována na 31 miliard korun. O sedm let později to bylo již 47 miliard, v roce 2009 ministerstvo dopravy ohlásilo, že na dokončení prací bude třeba dalších 71 miliard. Nyní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) odhaduje celkovou cenu na minimálně 106 miliard korun a rok dokončení nejdříve 2020.
„Dynamický vývoj“, tak před třemi roky komentoval Pražský okruh tehdejší šéf ŘSD Alfred Brunclík. Když se předloni otevírala jihozápadní část, ještě stále primátor Pavel Bém prohlásil, že „Praha dostává nádherný dárek“.
Úsek, který Bém chválil, vyšel na 20 miliard. Jako další výrok vybraly LN od bývalého ministra dopravy Víta Bárty: „Fakt, že tato 22kilometrová stavba stála více než 20 miliard u mě vyvolává určité ambivalentní pocity, které kalí to, že jinak je to stavba, ze které mám velikou radost, a těším se na to, jak Pražanům pomůžeme.“
Následně při přestřihávání pásky se Bárta chlubil: „Pětiprocentní úspory, kterých jsme dosáhli při vyjednávání o cenách dopravních staveb, není uspokojivý výsledek, ale nadějí do budoucna,“
O Pražském okruhu psal i deník Wall Street Jurnal, který poukázal na vysokou cenu a nedokonalé spáry v jednom z mostů. „Gratuluji, Kafka je na vás pyšný,“ napsal tehdy pod článek jeden ze čtenářů.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
autor: pan