Víc českých potravin, velí Bendl

28.05.2012 12:49

Zástupci Svazu obchodu a cestovního ruchu dnes při jednání s ministrem zemědělství Petrem Bendlem představili Deklaraci správné prodejní praxe. Zástupci prozatím osmi největších obchodních řetězců působících (společnosti Ahold, Billa, Coop, Globus ČR, Kaufland, Penny Market, Spar Česká obchodní společnost a Tesco Stores ČR) se minulý týden v tomto dokumentu zavázali dodržovat pravidla pro prodej potravin a zlepšit systém jeho kontroly.

Víc českých potravin, velí Bendl
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr zemědělství Petr Bendl

Ministr Bendl v reakci na deklaraci uvedl: "Vnímám tento dokument jako začátek kultivace dodavatelsko-odběratelských vztahů a kultury prodeje v tuzemském maloobchodu. Jde ovšem o velmi obecný závazek, který v žádném případě nemohu považovat za dostatečný. Je jasné, že tento první krok nemůže být zároveň krokem posledním, že cesta k obnovení důvěry zákazníků bude ještě dlouhá. To jsem dnes zástupcům obchodních řetězců zdůraznil.“

Zástupci SOCR ČR a Ministerstva zemědělství se na jednání, kterým navázali na první schůzku z konce března, dohodli na vytvoření pracovní skupiny. Ta by se měla věnovat prezentaci činnosti a kontrol státních dozorových orgánů a bariérám při uvádění tuzemských a regionálních potravinářských výrobků na maloobchodní trh. Představitelé maloobchodních sítí se s ministrem Petrem Bendlem shodli, že budou společně hledat cesty k navýšení podílu českých potravin v prodejních sítích, například výrobků oceněných v projektu Regionální potravina.

Tématem jednání byla i nutnost zlepšit dosavadní systémy kontroly kvality ze strany obchodu při prodeji potravinářského zboží. Prezident SOCR ČR Zdeněk Juračka přitom apeloval na potřebu rozlišovat odpovědnost za zjištění prohřešků ze strany státních dozorových orgánů, kdy je prakticky každé zjištění veřejností vnímáno jako chyba obchodníka, ačkoli obchod potraviny nevyrábí a nemá možnost zjišťovat například soulad informací uváděných na obalu výrobku s realitou.

"My se nechceme vyhýbat odpovědnosti, ale nechceme také vzbuzovat neodůvodněnou paniku u spotřebitele,“ zdůraznil Zdeněk Juračka.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: tan

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Blanárova schůzku se „zakázanými“ médii. Co padlo za dveřmi? Analytik zná odpověď

5:00 Blanárova schůzku se „zakázanými“ médii. Co padlo za dveřmi? Analytik zná odpověď

TÝDEN V MÉDIÍCH Petr Fiala neměl žádné kmotry v pozadí, nikdo mu zadarmo nic nedal a musel se adapto…