„Měření potvrzuje vysokou úroveň kvality dopravy v Praze. Nejefektivnější je logicky metro, které automobilový provoz neovlivňuje. Díky instalacím speciálních semaforů pro preferenci hromadné dopravy na světelných křižovatkách či vyhrazení dopravních pruhů se nám daří zvyšovat přesnost také u tramvají a autobusů. I díky tomu tak povrchová doprava začíná být často daleko rychlejší než jízda automobilem,“ uvedl dopravní ředitel Ladislav Urbánek.
Přesnost spojů není však pouze jediným ukazatelem měření standardů kvality pražské hromadné dopravy. Dopravní podnik včetně dochvilnosti spojů měří a vyhodnocuje celkem jedenáct ukazatelů kvality. Patří mezi ně také informování veřejnosti, jednání zaměstnanců s cestujícími, stejnokrojová kázeň, funkčnost jízdenkových automatů, bezbariérovost, plnění grafikonu (spolehlivost a dodržování jízdního řádu), dostupnost přepravy, čistota a vzhled všech vozidel, bezpečnost provozu a energetická náročnost provozu.
Například úroveň služeb poskytovaných zaměstnanci při styku se zákazníky zjišťuje Dopravní podnik pomocí tzv. fiktivních zákazníků. Na každé stanici a Infocentru probíhají dvakrát do měsíce měření. Fiktivní zákazníci mají škálu parametrů, na které se při hodnocení zaměřují, kupříkladu jak zaměstnanci navazují kontakt s cestujícími a jak probíhá samotná komunikace se zákazníky. V rámci hodnotící škály se dozorčí v metru věnovali cestujícím v prvním čtvrtletí 2012 s hodnocením 98,7 ze sta procentních bodů, pracovníci Infocenter pak se skóre 98,3. Zatímco dozorčí ve stanicích metra si udržují setrvalý standard posledních několik let, pracovníci Infocenter se v hodnocení zlepšili téměř o 4 procentní body.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan