ŘSD zrušilo celkem 34 vypsaných tendrů. Podle Čermáka byly nevýhodné pro stát. Není totiž zatím známá přesná podoba připravovaných projektů, firmy by proto mohly navyšovat své kalkulace, aby měly k dispozici případné rezervy. ŘSD ponechalo pouze čtyři nejdůležitější tendry, které se týkají dvou částí dálnice D3 a dvou úseků rychlostní silnice R35 mezi Hradcem Králové a Olomoucí. Během tří týdnů by měly být vypsány nové tendry.
PPP projekty jsou u nás životaschopné
V souvislosti s výstavbou obchvatu D3 kolem Českých Budějovic uvažuje ŘSD o zavedení PPP projektů. Vláda tyto projekty již jednou projednávala, nyní by měla jednat o podobě výběrového řízení PPP projektů. Ačkoli stát má s nimi špatné zkušenosti z let 1999 a 2000 při stavbě D47, David Čermák si myslí, že tyto projekty jsou v České republice životaschopné jako v jiných státech. "Jsem přesvědčen, že když PPP fungují jinde, tak proč by to nebylo reálné u nás," řekl v Impulsech a dodal, že projekty budou realizovány pouze, pokud se podaří vyjednat příznivou cenu.
David Čermák hovořil také o nedostatku financí, se kterým se ŘSD potýká. Uvažuje se proto o tom, že by se ŘSD stalo zčásti státním podnikem, který by mohl narozdíl od stávající příspěvkové organizace poskytovat dluhopisové služby, a tím získávat do svého rozpočtu potřebné finance, konkrétně Čermák hovoří o částce 10 - 20 mld. korun ročně.
autor: adr