„Zas mi to štípla Cikánka,“ píše se na reklamě. „A krásně! Stříhá keře nejlíp ze všech!“ dodává se malým písmem. Reklama na projekt „Romové pracují a chtějí pracovat“ se snaží bojovat proti předsudkům.
"Naše kampaň reaguje na zhoršující se postoj české veřejnosti vůči Romům. Postoj zaměstnavatelů je velmi podobný - nedůvěra, podezřívavost, xenofobie, předsudky," uvedla pro server iDnes.cz šéfka společnost IQ Roma servis Katarína Klamková.
„Chvályhodné téma, diskutabilní strategie. Je to veselá textařina, ale u mě to moc nerezonuje. Vlastně přemýšlím víc o autorovi než o sdělení,“ okomentoval kampaň Martin Přikryl v magazínu Marketing & Media. Znám je například díky reklamám na neexistující obchodní dům Český sen.
Za pravdu mu dává i Tereza Míšková z firmy Underline. „Oceňuji záměr, nicméně vinou nedotažené kreativity je celková komunikace nejasná. Vizuál samotný nevede k pozastavení se nad hlavním sdělením,“ uvedla pro časopis.
Projektu již dříve předcházel jiný s názvem Neviditelní. Zde jezdil taxík bez řidiče nebo se tu samy od sebe uklízely ulice. Tento klip se snažil poukázat na přehlížení pracujících Romů.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
autor: pan