V letošním roce na našich základních školách propadlo téměř 6 tisíc žáků a více než 13 tisíc středoškolských studentů. "Zamysleme se však nad tím, co by motivovalo tyto žáky chodit do školy v sobotu nebo dokonce o prázdninách, jestliže není dostatečnou motivací postup do vyššího ročníku? Další neřešenou otázkou je, kolik by takové prázdninové doučování stálo a kdo by jej zaplatil? Mezi rodiči propadajících žáků by se jistě někteří našli, nepředpokládám však, že v masovém měřítku. A OECD nám docela určitě potřebné peníze nedá," tvrdí Pěnička.
Podle něho není nic špatného poslechnout si rady zkušenějších. "Vždy jsme ale patřili k zemím s nejrozvinutějším školstvím, jehož tradice se počítá na staletí," dodává a radí. "Možná by bylo lepší vrátit se ke Komenskému a snažit se vytvořit koncept výuky, který bude děti bavit, než přemýšlet, jak je zbavit volného času a rodičům vytahat další peníze z kapes."
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan