Česká televize si vybrala v interním řízení dvě agentury: společnost SC&C a agenturu Stem/Mark, která se většinou orientuje na komerční výzkumy a průzkumy trhu, a která se volebními preferencemi pravidelně nezabývá.
Pochybení během minulých parlamentních voleb
K této změně se odhodlala Česká televize zřejmě poté, co během minulých parlamentních voleb v roce 2010 došlo k pochybení při výběru kandidátů do televizních debat, kdy byl například v Ústeckém kraji vyřazen z debaty Miloš Zeman za SPOZ. Tehdy zajišťovaly pro ČT průzkumy společnosti STEM a SC&C. Tyto agentury však naměřily Zemanovi nedostatečné preference nutné k účasti v televizní debatě.
Volby podle BLESKU
K velice zajímavému kroku se odhodlal rovněž nejčtenější deník v České republice, bulvární Blesk. Průzkumy volebních preferencí pro Blesk, jehož průměrná denní čtenost je přibližně 1,29 miliónů lidí, bude zajišťovat agentura SANEP, jejíž odhady volebních preferencí během parlamentních voleb v roce 2010 ve srovnání s reálnými výsledky patřily mezi nejpřesnější.
V rámci třináctidílného volebního seriálu "Volby podle BLESKU" bude deník vydávat vlastní předvolební průzkumy krajských volebních preferencí doplněné o komentáře některého z významných politologů.
Zároveň pak deník ve spolupráci se společností SANEP nabídne v každém regionu další dílčí průzkum týkající se hodnocení současného hejtmana a jeho šance na znovuzvolení do dalšího funkčního období, pakliže bude opět kandidovat.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan