"Hlavním důvodem (nižší sumy) je hlad na trhu," uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Stavební firmy podle ní potřebují pokračovat ve stavbě i v době, kdy soutěží o menší objem infrastrukturních staveb. Obecně v poslední době podle ŘSD platí, že se firem se do výběrových řízení hlásí více a to má za následek tlak na nižší cenu.
Největším projektem je modernizace dálnice D1
Nabídkové ceny nižší o 30 až 50 procent se začaly u výběrových řízeních na opravy silnic objevovat zhruba před rokem a půl, řekl ČTK generální ředitel ŘSD David Čermák. Tehdy ministerstvo dopravy obávalo, že jde o dumpingové ceny. Množství nižších nabídek ale dokázalo, že původní ceny byly nadhodnocené a současná cenová hladina se začíná blížit reálným cenám, dodal.
Nejvýraznější posun proti původní hodnotě zakázky ŘSD dosáhlo při opravě cementobetonového krytu na dálnici D1 nedaleko Rousínova u Brna. Na místo předběžně odhadovaných 100 milionů korun získala stavební firma Strabag zakázku za 48,5 milionu korun.
Největšími zakázkami, které ŘSD letos vypsalo, jsou soutěže na modernizaci D1 za 4,4 miliardy korun a dvou nových úseků D3 za 2,7 miliardy korun. Mezi nejdražší projekty dále patří novostavba dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou za pět miliard korun.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp