Svůj postoj vysvětlil v pořadu Pressklub Luboše Xavera Veselého na Frekvenci 1.
"Po návratu z dovolené se mi dostal do ruky Reflex s rozhovorem s Lenkou Procházkovou. A já jsem s překvapením zjistil, že ten zákon už prošel sněmovnou a míří do Senátu. A ten samý den na mě vykouklo provolání osobností k přijetí tohoto zákona. Tak jsem si říkal, sakra, o tom bych si rád něco zjistil a zaujal stanovisko," popisuje Ledecký, co jej vedlo k sepsání tzv. Výzvy okrádaných.
Na provolání osobností, které podepsaly třeba zpěvačka Lucie Bílá, herečka Jiřina Jirásková nebo bývalá první dáma Dagmar Havlová, ho rozčílilo hlavně to, že je přesvědčen, že většina z těchto lidí se s návrhem blíže neseznámila.
Sám si proto prostudoval jak samotný návrh zákona, tak všechny dokumenty, komentáře a výklad návrhu. Všechno navíc konzultoval se svými bývalými spolužáky - právníky.
Církev na majetek nemá morální nárok
Na současné podobě návrhu se mu nelíbí, že majetek má být církvím navrácen do absolutního, suverénního a neomezeného vlastnictví. Církev by tedy s tímto majetkem mohla libovolně nakládat. Kdyby se rozhodla ho prodat, navíc by z něj ani nezaplatila daň z převodu majetku. To považuje Ledecký za nemorální.
Zpěvák argumentuje také tím, že majetek, který by měl být navrácen, nabyla církev až po roce 1620, kdy provedla násilnou rekatolizaci. Proto nevidí pro církevní restituce žádné morální hledisko, nehledě k tomu, že v současné době se v České republice k církvi hlásí jen asi patnáct procent obyvatel.
Opomenout prý nelze ani fakt, že majetek by měly získat i církve, které se zaregistrovaly až po roce 1989.
Žádné další kroky prý konat nehodlá, tímto prohlášením chtěl pouze vyjádřit svůj názor na věc. Reakce na "Výzvu okrádaných" jsou podle něj z 98 procent kladné. "To mě ubezpečilo v tom, že to není můj výmysl, ale že nějakým způsobem vyjadřuju pocit, který má většina populace," uzavřel Ledecký.
autor: adr