"Působení (obchodních) řetězců je skutečně v rovině terorismu. Určitě jste sledovali, že nás vylistovali (přestali odebírat zboží) v Aholdu z jednoho dne na druhý. Přestali jsme zásobovat 246 prodejen Aholdu, protože jsme se nedomluvili na ceně, i když cena obilí stoupla. Nahradilo nás 30 jiných pekáren, které samozřejmě po cenové válce, která bude následovat, na to doplatí," řekl Babiš v Olomouci na diskusi zaměřené na biotechnologie, potravinářství a zemědělství.
Situaci zhoršuje DPH
Obchodní řetězec Albert změnu dodavatele čerstvého pečiva zdůvodnil stoupající oblibou regionálních dodavatelů pečiva. "Naši zákazníci mají své oblíbené místní pekaře a jejich výrobky chceme nabízet i v našich prodejnách," uvedl v říjnu manažer prodejen Albert Milan Mrázek. Dvě největší pekárny budou do Alberta i nadále dodávat balený chléb, jemné pečivo či některé výrobky privátních značek.
Regionální výrobci pečiva dodávali dosud do prodejen Albert spíše krajové speciality a doplňkový sortiment pečiva, a rozšiřovali tak standardní nabídku největších dodavatelů, pekáren United Bakeries a Penam. Skupina Penam nadále dodává čerstvé nebalené pečivo do obchodních řetězců Billa, Penny Market, Tesco, Globus, COOP, Spar a Kaufland.
Tuzemské potravinářství je podle Babiše velmi problémová oblast podnikání, protože neexistuje evropský trh a potraviny se pouze dovážejí ze zahraničí do Česka. "Máme obrovskou nevýhodu daně z přidané hodnoty. Například v Polsku je DPH na maso jen tři procenta. Potravinářství je u nás snad nejhorší a velice neefektivní obor, co tady může být. Nemohli bychom v něm podnikat bez zisků z chemie," podotkl Babiš.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh