„Myslím si, že i zapáchajících záchodků je stále méně a méně,“ odpověděl s úsměvem na nejčastější kritiku cestujících, kteří služeb Českých drah využívají.
Ceny za jízdné se v poslední době opět zvýšili, ale podle Žaludy pouze s ohledem na nárůst sazeb DPH. „Základní tarify zůstávají a změny v dohledné době ani neplánujeme,“ ujistil diváky. Prozradil také, že už čtvrtým rokem rostou počty cestujících a ruku v ruce s nimi i tržby.
Státní dopravce je v nevýhodě
České dráhy jsou podle slov svého ředitele připraveny na liberalizaci a otevření trhu. Bohužel však prý stále neexistují shodné podmínky pro všechny dopravce. „Vezměte si takové nádraží. Řešíme náklady za jeho provoz, zatímco ostatní dopravci nikoliv,“ podotkl Žaluda. Na bedrech Českých drah leží prý i otázka železničního propojení stanic. „Říkám ano výběrovým řízením. Ale podmínky by přece měly být shodné pro soukromé i státní dopravce,“ myslí si Žaluda.
Další rozpory představují pozemky pod kolejemi, které v současnosti patří právě Českým dráhám. „Pozemky pod kolejemi by neměly být naše, na tom se shodneme všichni, už ne ale na tom, jak to ekonomicky řešit,“ povzdechl si. Zcela nelogický je podle něj fakt, že České dráhy platí za to, že po kolejích, které jsou na jejich pozemku, jezdí jejich vlaky. „Tato situace se řeší i panem ministrem Stanjurou,“ dodal. V zájmu hospodaření Českých drah prý doufá, že řešení naleznou co nejdříve.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nem