Ke změně zákona vedl ministerstvo pro místní rozvoj i příklad cestovní kancelář BG Travel, která vyhlásila úpadek loni v červenci a jež dosud dluží stovkám klientů zaplacené peníze. Cestovní kancelář byla silně podpojištěna na škodu pouhých 120.000 korun. Jen náklady na návrat bezmála 300 klientů kanceláře ze zahraničí přesáhly půl milionu korun. Podle sdružení Stop krachům cestovek za vzniklou situaci mohla i špatná legislativa.
Nově bude povinností každé cestovní kanceláře předložit k žádosti o koncesi pojistnou smlouvu včetně dokladu o zaplacení pojistného. Nyní stačilo předložit pojistnou smlouvu bez zaplacení pojistného v době podání žádosti.
Zlepšit by se měla také informovanost zákazníků. U zájezdů prodávaných prostřednictvím cestovních agentur bude muset být jasně uvedeno, která cestovní kancelář zájezd pořádá. Stejně tak u prodeje zájezdů na internetu potenciální klient už nebude muset složitě zjišťovat, kdo zájezd organizuje.
Provozovatel cestovní kanceláře také bude muset vést evidenci o počtu prodaných zájezdů i výši tržeb za tyto zájezdy. "Navrženými opatřeními dojde k posílení ochrany klientů v případě úpadku cestovní kanceláře a ke zlepšení jejich informovanosti," okomentoval návrh ministr Jankovský, který chce, aby poslanecká sněmovna novelu přijala už v prvním čtení.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh, čtk