Podle Joukla nebylo možné rekonstrukci provést v kratším časovém úseku za vyšší cenu. Brání tomu prý zákon. Doufá, že se náklady v průběhu stavby nenavýší. Technický dozor je údajně připraven. „Jestliže máte dostatečně dobře udělanou dokumentaci a dobrý technický dozor, tak myslím, že to je záruka úspěchu.“
Největší problém bude snášení mostů. Přibude protihlukových stěn, ale ochranné zátarasy pro zvěř se stavět nebudou. Nezvýší se ani počet odpočívadel, a to hlavně proto, že je lidé využívají jako skládky. Nový povrch bude z betonu, protože v případě asfaltu by se musel každých sedm let kompletně vyměňovat.
Mýtné nejspíš zůstane zachováno
Ministr dopravy Stanjura kraji ústně přislíbil miliardu korun na opravu silnic, které nejspíš utrpí zvýšeným provozem. Joukla ale nevěří, že by je kraj někdy dostal. Nový ministr totiž ústní závazek svého předchůdce nejspíš odmítne. „Volby jsou na jaře, dálnice má skončit až na podzim,“ prohlásil.
Domnívá se, že by stát neměl na rekonstruovaných úsecích vybírat mýtné, ale nejspíš zůstane zachováno. „Prvotní informace byla, že se platit bude plné mýtné.“ Mrzí ho, že ministerstvo nestanovilo žádné objízdné trasy. Čekat na dostavbu rychlostní silnice R35, jak bylo původně v plánu, aby se D1 ulevilo, prý nebylo možné. „Dneska se už nedalo na nic čekat. Vždyť to vidíte. Dálnice D1 už není dálnice,“ komentoval Joukla dnešní stav.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: lze