Opravdový šmejd se chová jinak, říká německý vlastník firmy Beck

24.05.2013 11:46

Společnost Beck International, s. r. o., která se zabývá pořádáním prezentačních akcí a prodejem zboží, působí v České republice téměř dvacet let. Posledních pár týdnů je ale ve středu kritiky v souvislosti s dokumentárním filmem Šmejdi, který varuje před manipulací s důchodci, jimž je vnucováno zboží, které mnohdy pod nátlakem musejí koupit.

Opravdový šmejd se chová jinak, říká německý vlastník firmy Beck
Foto: Hans Štembera
Popisek: Důchodci v parku

Dokumentaristka Silvie Dymáková se ve svém filmu Šmejdi zúčastňuje předváděcích akcí, na které s oblibou jezdí čeští důchodci. Autorka na záběrech pořízených skrytou kamerou ukazuje často nemorální praktiky prodejců, hraničící mnohdy s vydíráním a násilím, kterými se snaží účastníky přimět ke koupi nabízeného zboží.

Ačkoli se vedení společnosti Beck International ostře vymezuje vůči takový praktikám a upozorňuje na svůj etický kodex, který to údajně prodejcům firmy přímo zakazuje, atmosféra vyvolaná filmem ovlivnila i jejich obchody.

Firma prý trvá na etickém kodexu

"Zakládáme si na tom, aby naši zákazníci byli s našimi službami spokojeni, a to se nám daří. Proto musí bulvár například ve zmíněné kampani obratně překrucovat dopis naší klientky, která nám jej poslala v kopii, takže víme, co opravdu napsala a co vyšlo v novinách, aby nás mohli pošpinit. A nespokojený zákazník s našimi službami se přímo neobjevil ani jinde," říká majitel společnosti Jens Beckhäuser.

"S našimi zákazníky napřímo komunikujeme každý den, máme bezvadně fungující reklamační oddělení. Skutečností ale je, že dlouhodobý průměr vráceného zboží, který se u nás pohybuje kolem deseti procent, se nyní během několika posledních týdnů mírně zvýšil," připouští.

Beckhäuser rovněž zpochybňuje, že by společnost záměrně cílila na důchodce. "I když to tak někdy může vypadat, že jsou to důchodci, zdání klame a není tomu tak. Našimi nejčastějšími zákazníky jsou lidé ve věku kolem čtyřiceti let a mají střední a vyšší vzdělání," říká.

Majitel firmy nezapomněl také vyzdvihnout to, že za 18 let působení na českém trhu odvedla společnost jednu a půl miliardy na daních pro stát.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: adr

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Do války nepůjdu, ať si tam jde Putin. Hlášení z Kavkazu. Po Rusech prý chudoba

12:50 Do války nepůjdu, ať si tam jde Putin. Hlášení z Kavkazu. Po Rusech prý chudoba

„Jedu se setkat s mamkou. Už jsme se léta neviděli. Jsme z Doněcka a já nechci bojovat za Putina. Už…