Čtyři miliardy korun jsou podle Nečase připraveny v letošním státním rozpočtu a 1,3 miliardy půjde z fondu dopravní infrastruktury na opravy silnic a železnic. Nečas přitom předpokládá, že s určitými návrhy přijdou také zástupci ministerstev životního prostředí a zemědělství. Vláda zřejmě bude žádat také o příspěvek z evropského Fondu solidarity, který je určen na zmírnění škod po přírodních pohromách.
Výhled dopravní politiky na rok 2050
Škody po letošní povodni ale pravděpodobně budou mnohem vyšší. Ničivé záplavy zaznamenalo Česko také v roce 2010, kdy srpnová blesková povodeň zasáhla polovinu území Libereckého kraje. Způsobila škody za více než osm miliard korun. Škody na krajských silnicích a mostech tehdy odhadli odborníci na více než dvě miliardy korun.
Vláda se bude dnes zabývat také dopravní politikou pro léta 2014 až 2020 s výhledem do roku 2050. Ministerstvo dopravy navrhuje do budoucna zavést poplatky za hlučící kamiony a vlaky, rozšířit placení kamionového mýtného na silnicích prvních tříd a eventuálně zpoplatnit i silnice druhé a třetí třídy, pokud to bude ekonomicky efektivní.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp