"Kopilot jednal záměrně," uvedla francouzská prokuratura. "Nebyl to normální pád, záměrně ho (kopilot) umožnil," dodala prokuratura.
Kopilot neměl žádné záznamy o možných kontaktech na teroristy. Podle francouzské prokuratury nic nenasvědčuje tomu, že by úterní neštěstí bylo teroristickým činem.
Na letovém záznamníku hovorů v kabině je podle vyšetřovatelů patrné, že prvních dvacet minut oba piloti vedou běžnou konverzaci, poté kapitán připravoval podklady na přistání, následně požádal kopilota, aby převzal řízení, a odešel na toaletu.
Kopilot již poté kapitána do kokpitu nevpustil a zahájil záměrně klesání stroje. Na záznamníku je slyšet, že pilot v kokpitu sice neodpovídal na výzvy kapitána, ale normálně a bez patrných výkyvů dýchal.
O kapitánovi stroje je známo, že byl označován za zkušeného, pro Lufthansu a Germanwings pracoval přes deset let a že měl nalétáno více než 6000 hodin. O kopilotovi Lufthansa uvedla, že u Germanwings byl od roku 2013 a že měl na kontě 630 letových hodin.
autor: vam, čtk