Analytik Žantovský je velice znepokojen tím, co slyší z Rady ČT o hospodaření televize. A připomíná rok 2000

27.06.2015 14:05 | Zprávy

TÝDEN V MÉDIÍCH Radní ČT si pochvalují, že Česká televize vynakládá peníze hospodárně, ale přitom nevidí do čísel, která o jejím hospodaření vypovídají. Petru Žantovskému to připomíná stav před tzv. televizní krizí, jenž nynější šéf zpravodajství Zdeněk Šámal tehdy označoval jako tvůrčí skupinu Tunelář – Umělčík. Mediální analytik si všímá i jednoho z nejodpudivějších znaků malé české "takyžurnalistiky", kdy novinář, nejsa sám velkým, ty opravdu velké pošpiní a očerní.

Analytik Žantovský je velice znepokojen tím, co slyší z Rady ČT o hospodaření televize. A připomíná rok 2000
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Žantovský

Jedním z nejodpudivějších znaků české novinařiny začíná Petr Žantovský své pravidelné ohlédnutí za uplynulým týdnem ve sdělovacích prostředcích. „Média přinesla v úterý zprávu, že slavný americký hudební skladatel James Horner zemřel při nehodě malého soukromého letadla v Kalifornii. Bylo mu 61 let. Byl znám hlavně jako autor hudby k filmu Titanic. Svou hudbou ale doprovodil mnoho dalších filmů, vesměs z kategorie tzv. blockbusterů: namátkou Trója, Apollo 13 nebo Čistá duše, ale také Star Trek, Avatar, Vetřelci nebo Zorro: Tajemná tvář,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz mediální analytik Petr Žantovský.

Upozorňuje však, že není správné úspěšného skladatele Jamese Hornera spojovat pouze s akční nebo vědecko-fantastickou kinematografií. „Svou hudbu vložil i do výsostně artového Garderobiéra, do adaptace románu Umberta Eca Jméno růže či politických dramat Případ Pelikán, Hranice zlomu či Všichni královi muži. Nejen Hollywoodem však byl živ: je autorem téměř všech současných znělek televize CBS. Režisér Ron Howard při zprávě o jeho úmrtí prohlásil, že to byl brilantní skladatel. Český novinář je však zřejmě lépe informován a také věci rozumí lépe než tvůrce Šifry mistra Leonarda, Andělů a démonů či Duelu Frost/Nixon,“ podivuje se mediální odborník.

Nebývalá míra nevkusu malého českého pisálka

Tím vševědoucím médiusem je tentokrát Stanislav Dvořák. „O ´brilantnosti´ hudební svět již dlouho pochyboval. Horner byl jednoduše mainstreamový řemeslník, který toho sám vymyslel méně, než se zdá. Kritici mu už dávno předhazovali, že si bral nápady jiných (Šostakovič, Chačaturjan) a bezostyšně je komerčně využíval,“ napsal na serveru Novinky.cz den po Hornerově smrti. „Je snad zbytečné dodávat, že tento soudce velikosti druhých, pan Dvořák, se ani nepokusil uvést, kteří kritici a co přesně Hornerovi předhazují, nemluvě už ani o nebývalé míře nevkusu, s níž se malý český pisálek snaží očernit velkého světového skladatele pár hodin poté, co se už nemůže bránit,“ konstatuje Petr Žantovský.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Posílám znovu: Z čeho je financováno hnutí STAČILO?

Dobrý den, proč jste neodpověděla na můj dotaz z března, přitom na jiné jste odpověděla? Dotaz zněl: KSČM má příspěvky od státu, ale stačilo přeci ne nebo ano? A pokud ne, tak z čeho je financováno? A je to tak, že teď už KSČM jako strana kandidovat nebude, ale budete kandidovat jako STAČILO? A jest...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: