„Po každých volbách američtí novináři podnikají mapování nového Bílého domu, snaží se zprostředkovat čtenářům i sobě, v jakém stylu prezidentův úřad funguje a jakými myšlenkovými schématy je jeho uvažování ovlivněné,“ konstatuje Weiss s tím, že letos to jde špatně, neboť Trump přišel ze světa mimo profesionální politiku.
„Život tomu chtěl, aby kandidoval jako republikán, ale měl i má k republikánským politikům stejně blízko či daleko jako k demokratickým,“ uvedl. A zmínil i Trumpův vztah s médii, kdy součástí jeho strategie je to, že s médii nekomunikuje jako se zprostředkovateli jeho sdělení veřejnosti, nýbrž jako se soupeřem.
Původní text ZDE.
A tak novináři jako hlavní „moc za trůnem“ identifikovali Stephena Bannona, který je zřejmě nejen Trumpovým stratégem, ale i jakýmsi clearingem nápadů a idejí, jež mezi Trumpovými podporovateli kolují.
„Bannon byl před nástupem do role šéfa Trumpovy kampaně mediálním podnikatelem a impresáriem – měl rozhlasový pořad a řídil server Breitbart News, který se profiloval jako opozice vůči stávajícímu mediálnímu establishmentu. U předchozích administrativ, demokratických i republikánských, si američtí novináři vždy vytvořili své zdroje, které ne že by jim říkaly všechno, ale když už se s nimi bavily, pak víceméně na rovinu,“ zmiňuje Weiss a popisuje Bannonovy mediální výroky. Novináři jsou navíc podle něj pro průzkum Bannonova prostředí chatrně intelektuálně vybaveni.
„Jinak řečeno, novináři nemají ponětí, jak Bannon uvažuje,“ uzavřel.
autor: vef