„Bude nutné seškrtat provozní náklady DPP. Tím bychom se mohli vyhnout zdražení jízdného,“ ujišťoval nedávno primátor Bohuslav Svoboda. Jízdné se tedy pravděpodobně zdražovat nebude, dojde ale na zrušení prodlouženého nočního a víkendového metra.
Dopravní podnik letos musí ušetřit šest set milionů korun, přesto ale tunelový komplex Blanka spořádá dalších téměř šest miliard. „Ať raději rychle dostaví Blanku. Do aut nás usedne více, pokud bude MHD omezena,“ uvedli obyvatelé periferních oblastí v anketě serveru Deník.cz.
Jízdné ale nakonec stejně může podražit, neboť rozpočet metropole nemá žádné úspory z minulých let a ani nepředpokládá, že by příjmy mohly letos narůst. Pokud by se jízdné MHD zdražovalo, došlo by k tomu ale až v druhé polovině roku a zřejmě jen u jednorázových jízdenek. „Nechtěli bychom zatěžovat Pražany,“ naznačil Svoboda, že by se zdražení týkalo jen nepražných, kteří nevlastní opencard.
„Kvůli miliardám, zabetonovaným v tunelu Blanka se Pražané ještě hodně dlouho nedočkají investic do ekologičtější hromadné dopravy. Spíše naopak,“ kritizuje však takové kroky aktivista Vít Masare ze sdružení Auto*Mat.
Již dříve byly odtajněny linky, které se pravděpodobně zruší. Mezi Andělem a Klamovkou zatím jezdí pět autobusových linek, zbýt by měly jen 167 a 217. Ze spojnice Košíře Smíchov zase zřejmě zmizí linka 123.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan