Expert hnutí ANO na média Martin Komárek HN uvedl, že ANO uvažuje buď o snížení koncesionářského poplatku, který v současné době činí 135 korun, nebo o jeho odpuštění například lidem s nízkými příjmy. Babišovo hnutí také plánuje návrat reklamy na ČT1, odkud údajně zmizela před třemi lety. Komárek záměr hnutí zdůvodňuje tím, že program ČT1 je komerční, a tak je zákaz reklamy absurdní.
Podle Hospodářských novin šéf hnutí ANO svým angažmá vyvolává otázky, zda úvahy o omezení finanční autonomie nejsou vlastně zastrašováním či trestem. Babiš tyto teze odmítá s tím, že sám od sebe do veřejnoprávních médií nemluví. „Jen odpovídám na otázky novinářů, kteří se mě na to ptají,“ uvedl Hospodářským novinám.
Zásah do koncesionářských poplatků se ale u Babišových koaličních partnerů – ČSSD a KDU-ČSL – nesetkal s pochopením. Premiérovi Bohuslavu Sobotkovi se nezamlouvá, že Babiš coby vlastník soukromých médií, jako jsou deníky MF Dnes, Lidové noviny nebo rádio Impuls, mluví do veřejnoprávní televize. „Sociální demokracie nepodpoří žádné návrhy, které by veřejnoprávní média poškodily a podřídily je komerčnímu či politickému vlivu. Hnutí ANO má v této věci velký střet zájmů, jeho předseda je významným privátním mediálním hráčem. Andrej Babiš by neměl podlehnout pokušení zneužívat svého vlivu k překreslování mediálního trhu, na němž se pohybují jeho vlastní firmy,“ upozorňuje Sobotka.
Hospodářské noviny k tomu podotýkají, že Babišovo ANO si uvědomuje, že v tomto volebním období snížení televizních příjmů neprosadí a tak případnou změnu údajně plánuje až po příštích parlamentních volbách v roce 2017, kdy může být ve sněmovně silnější, než je dnes.
autor: luš