Baví vás vstávat ve 3:30? Ekologický politik Matěj Hollan vysvětlil, proč tolik najezdil přiděleným autem

3. 8. 2016 6:34

Spolek Brno autem před pár dny konstatoval, že náměstek brněnského primátora Matěj Hollan z hnutí Žít Brno káže vodu, ale pije víno, když lidem doporučuje, aby jezdili na kolech a prostředky veřejné hromadné dopravy, ale sám ve velkém využívá náměstkovského služebního vozu. Hollan si to však nedal líbit a jal se vše důkladně vysvětlit.

Baví vás vstávat ve 3:30? Ekologický politik Matěj Hollan vysvětlil, proč tolik najezdil přiděleným autem
Foto: David Daniel
Popisek: Náměstek brněnského primátora Matěj Hollan

Brno autem spočítalo, že náměstek brněnského primátora najezdil za rok a půl asi 80 tisíc kilometrů. A to v situaci, kdy náměstek propaguje ježdění na kole či městskou hromadnou dopravou, aby se ve městě lépe dýchalo a obecně aby se zlepšil stav životního prostředí. Hollan káže vodu a pije víno, tvrdí uskupení Brno autem. Náměstek však na osmdesáti tisících kilometrech projetých za rok a půl nevidí nic špatného, protože zastává pozici, která vyžaduje poměrně časté cesty do Prahy, kde sídlí ministerští úředníci a různé důležité úřady.

„K tý báječný kauze okolo ježdění autem ještě jednou podrobněji k cestám autem do Prahy a proč ne vlakem. Typická situace: máte jednání 10-12 (většinou se jich snažím mít víc, ale pro názornost takto). Vlak: Vstáváte tak 5.30. V 6.00 vyrážíte z domu, v 6.38 jede vlak. V Praze je 9.08. Pozdějším vlakem to nestíháte. Většinu cesty nejde telefonovat, protoze SŽDC a ČD nezajistily od operátorů signál. Jednání je kdekoliv v Praze (ČEZ, odlehlá pracoviště ministerstev). Pokud se neprotáhne, stíháte vlak 12.52 z Prahy a v Brně jste, není-li zpoždění, 15.22. Pokud protáhne, o hodinu pozdějc,“ rozepsal se na sociální síti Facebook Hollan.

To už je lepší prokalit to v Praze

Když jedete autem, můžete podle náměstka vstávat krátce po sedmé hodině a pokud máte informace o zácpách, nejedete do hlavního města déle než dvě a půl hodiny. Totéž platí o cestě zpět. Takže úspora dělá asi tři hodiny. Nemluvě o jednáních, která má brněnský náměstek buď v 8 hodin ráno nebo pozdě večer. Nikomu se asi moc nechce vyjíždět vlakem o půl čtvrté ráno nebo se vracet hodně pozdě v noci.  

„To už je lepší prokalit to v Praze a jet ráno rovnou do práce... V dobách aktivistických jsem to tak dělal, ale teď by to asi nebylo úplně ok,“ pokračoval náměstek.

Obratem také nabídl řešení situace. Kdyby v Česku jezdily stejné rychlovlaky jako jinde ve světě, nebylo by nezbytně nutné cestovat mezi dvěma největšími městy v naší vlasti autem. Na západ od našich hranic je zvykem, že podobné vlaky jezdí každou čtvrthodinu, přičemž samotná cesta z Brna do Prahy by mohla trvat ani ne celých šedesát minut. Až se česká železniční doprava posune ze svého „šnečího věku“ do současnosti, Hollan bude rád železnice využívat.

Co napsal Matěj Hollan:

K tý báječný kauze okolo ježdění autem ještě jednou podrobněji k cestám autem do Prahy a proč ne vlakem.

Typická situace: máte jednání 10-12 (většinou se jich snažím mít víc, ale pro názornost takto).

Vlak: Vstáváte tak 5.30. V 6.00 vyrážíte z domu, v 6.38 jede vlak. V Praze je 9.08. Pozdejším vlakem to nestíháte. Větsinu cesty nejde telefonovat, protoze SŽDC a ČD nezajistili od operátorů signál. Jednání je kdekoliv v Praze (ČEZ, odlehlá pracoviště ministerstev). Pokud se neprotáhne, stíhate vlak 12.52 z Prahy a v Brně jste, není-li zpoždění, 15.22. Pokud protáhne, o hodinu pozdějc.

Auto: Vstávání 7.15 (resp. podle délky líčení), odjezd mezi 7.30-7.45, podle místa schůzky, s přihlédnutím k aktuálnímu stavu dálnice, víc než 2.30 jsem jel jen skutečně parkrát, když používáte mapy Googlu, vyhnete se zácpám. Návrat do Brna cca 14.15. Časová úspora 3 hodiny a víc.

A co tak u schůzek v 8 ráno v Praze? Baví vás vstávat 3.30? A večerní schůzky? Jezdit domů tím šíleným Metropolem 23.58, co občas stihne trojkovej rozjezd, plný osvětlení na chodbičce, pokusy o spánek zoufalé, v posteli 3.30 a ráno v 8 v práci? To už je lepší prokalit to v Praze a jet ráno rovnou do práce... V dobách aktivistických jsem to tak dělal, ale teď by to asi nebylo úplně ok.

Pointa? Vysokorychlostní vlaky! Jízdní doba Praha-Brno těsně pod hodinu, cestovní doba (z místa bydliště či z práce do místa jednání) cca 2 hodiny. Vlak 4x do hodiny. V Evropě i mimo ni je to úplně běžné. Ale u nás jezdíme na nejdůležitějším spojení Brno-Praha závlekem přes Českou Třebovou, zamotaným "koridorem" údolím Svitavy a totálně přecpanou tratí. Případně můžeme volit vyhlídkovou jízdu přes Vysočinu (poslední novostavba trati v ČR, strašný!).

Až se Česko posune z éry železničních šneků do současnosti, bude to tady lajkovat i Brno autem. Protože všichni nebudou muset po té příšerné dálnici.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: mp

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Všem bylo trapně, jen Pajerová se dobře bavila. A s tou „pí*ou zas*anou“ to bylo zcela jinak, než šířila. Svědek promlouvá o skandálu ve studiu Českého rozhlasu

18:36 Všem bylo trapně, jen Pajerová se dobře bavila. A s tou „pí*ou zas*anou“ to bylo zcela jinak, než šířila. Svědek promlouvá o skandálu ve studiu Českého rozhlasu

O minulém víkendu se začala po webech šířit informace, že redaktor Lidových novin Jan Macháček vypěn…