Bojkot Lidlu za mazání křížů? Jurečka vydal prohlášení, jaké od ministra ještě nikdy nezaznělo

02.09.2017 20:17

Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) učinil rázný krok, krok v českých luzích a hájích přímo nevídaný. Sdělil občanům, že by se mohli zamyslet nad nákupy v obchodním řetězci Lidl. Pokud tento řetězec došel tak daleko, že maže z obrázků kostelů kříže, pak by lidé mohli dospět tak daleko, že v Lidlu v tzv. řeckém týdnu přestanou nakupovat.

Bojkot Lidlu za mazání křížů? Jurečka vydal prohlášení, jaké od ministra ještě nikdy nezaznělo
Foto: Hans Štembera
Popisek: Marian Jurečka

Společnost Lidl čas od času vyhlašuje řecký týden, mexický týden, italský týden a tak podobně. V daných sedmi dnech zákazníci v obchodech tohoto řetězce najdou bohatší nabídku produktů z dané země. Vyhlášení řeckého týdne však tentokrát zastínila zpráva, že Lidl vymazal z obrázků řeckých kostelů na jogurtech křesťanské kříže.

Společnost to přiznala a zaštítila se tvrzením, že jen usiluje o náboženskou neutralitu, ale řadu lidí tenhle postup rozzlobil. Nijak zvlášť nadšen zřejmě není ani ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL), který občany vyzval, aby zvážili bojkot tzv. řeckého týdne v Lidlu. Informuje o tom server iRozhlas.cz.   

„Je na zvážení, aby lidé sami zvážili, zda takovouto kampaň na řecký týden podporovat tím, že tam přijdou v týdnu nakupovat,“ uvedl pro Radiožurnál ministr zemědělství.

Celý článek naleznete zde

„„Pokud chtějí a používají symbol tradičních pravoslavných kostelů na fotografii, tak pak to mají používat se vším všudy,“ doporučil Jurečka řetězci. Počínání Lidlu je podle člena vláda přes čáru. Evropané přece mají nějaké kořeny a každý slušný a vzdělaný člověk ví, že jedním z těchto kořenů je i křesťanství. Ke křesťanství neodmyslitelně patří kříž. Odstraňování křížů se tedy ministrovi jeví jako naprosto nepřijatelné.

Sluší se dodat, že řetězec Lidl se za své počínání zákazníkům omluvil, a to na sociálních sítích.

„Naším cílem rozhodně nebylo kohokoliv urazit a omlouváme se, pokud k tomu došlo. V tomto případě se jednalo o výrobek prodávaný na mnoha evropských trzích současně v rámci tematické akce Řecký týden. Design obalu byl proto navržen mezinárodním týmem,“ napsala společnost.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Fiala lže.“ Petr Holec se pustil do premiéra. Jde o přijetí v Bílém domě

15:02 „Fiala lže.“ Petr Holec se pustil do premiéra. Jde o přijetí v Bílém domě

Premiéru Fialovi prý prošla další lež, tentokrát k jeho cestě do USA za prezidentem Bidenem. Ve svém…