Zvýšení platů zaměstnanců pražského dopravního podniku, zahájení stavby metra D a referendum o budoucí podobě Václavského náměstí i magistrály. Pražská ČSSD považuje za jasnou investiční prioritu příštího vedení hlavního města Prahy výstavbu samostatné nové linky metra D, která prý může v důsledcích vyjít levněji než v případě, že by se linka D realizovala jako pouhá odbočka stávající oranžové trasy C.
I proto zřejmě socialisté zvolili jako místo čtvrteční tiskovky prostor před Thomayerovou nemocnicí, kde jako stánek vytvořili maketu vstupu do možné budoucí stanice metra. „ČSSD celou dobu naprosto jednoznačně a stále stejně říká, že chceme jednu trasu metra D, žádnou odbočku z trasy C. Jsme přesvědčeni o tom, že v důsledku samostatná trasa vyjde levněji. Toto řešení má několik zásadních výhod. Za prvé je v souladu s dnešním územním plánem a je vydáno územní rozhodnutí. Zásadní pro obyvatele Prahy je interval metra ve špičce. V případě, že by se realizovala odbočka z metra C, jezdilo by metro tak, že do této oblasti by metro vjíždělo pouze každých šest minut. V případě samostatné linky jsme schopni dosáhnout intervalu 200 sekund,“ vysvětloval Karel Březina.
Výstavba nové linky pražského metra by podle Březiny mohla být zahájena v roce 2017 s tím, že by realizace zabrala přibližně pět až šest let. Financování projektu by mělo být zajištěno nejen z prostředků hlavního města, ale rovněž z fondů EU a státního rozpočtu, protože je metro podle Karla Březiny záležitostí nejen pražského, ale celostátního významu.
Lídr kandidátky ČSSD a ředitel motolské nemocnice Miloslav Ludvík zmínil odlišnost programu sociální demokracie od ostatních stran v Praze. „My v žádném případě nechceme jakýmkoli způsobem dopravní podnik dělit nebo ho oslabovat. Musíme odmítnout všechny typy restrukturalizace, prodávání a oddělování majetku, či nedej bože dokonce propuštění. Dopravní podnik potřebuje naopak posilovat tvrdým způsobem. Musí mít ve městě prioritu a nesmí být jakýmsi oslíčkem, který bude Praze dodávat peníze, což je plán ODS. Ta by chtěla z DP vytáhnout 600 milionů korun, takže by musela buď propouštět, nebo prodávat majetek,“ konstatoval Ludvík.
Zaměstnanci pražského dopravního podniku by podle jeho slov naopak měli dostat přidáno. „Jestliže se od 1. listopadu státním zaměstnancům zvyšují mzdy o 3,5 procenta, tak pokud se budeme po volbách podílet na vládě v Praze, zavazujeme se zvýšit tarifní platy zaměstnancům dopravního podniku o 3,5 procenta,“ zdůraznil Miloslav Ludvík.
Pokud jde o budoucí podobu Václavského náměstí a možné zahloubení magistrály u muzea, sociální demokraté by podle dvojky na kandidátce Petra Dolínka chtěli o této věci nechat rozhodnout Pražany v referendu. „Občané mají právo si o tom rozhodnout sami, my bychom pouze předložili možné alternativy včetně odpovědného vyčíslení nákladů,“ řekl Dolínek.
autor: Radim Panenka