Čerstvý ministr dopravy Ťok v ČT: Lidé v rezortu jsou málo motivovaní k práci

04.12.2014 22:35

Nový ministr dopravy Dan Ťok usedl do křesla hosta čtvrtečních Událostí, komentářů České televize. Nastínil své plány. Zdá se mu prý například, že někteří lidé v rezortu jsou poměrně málo motivovaní k práci, chtěl by je proto více motivovat. Vyjádřil se i k modernizaci D1 a dalším problémům. Znovu se také vrátil k často zmiňovanému střetu zájmů v jeho osobě.

Čerstvý ministr dopravy Ťok v ČT: Lidé v rezortu jsou málo motivovaní k práci
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

„Já bych chtěl zdůraznit, že jsem nebyl majitelem Skansky. A to, že jsem se stal ministrem, pocítí moji bývalí kolegové spíše negativně," uvedl Ťok. Až nebude ministrem, prý se nevrátí do oboru stavebnictví, do Skansky už vůbec.

„Já jsem přesvědčen, že lze něco změnit. Kdybych si to nemyslel, tak do této funkce nejdu. Ale jeden člověk máloco změní, změní to tým," pokračoval ministr. To, co se nakonec podaří prosadit, bude ostatně vidět na činech. Své spolupracovníky z rezortu by chtěl motivovat k další práci. Řada lidí se mu totiž zdála málo motivovaná.

Chtěl by také zlepšit neblahý stav v oblasti výstavby silnic. „V nejbližších měsících přijdu s tím, že řeknu, co je nachystáno, co je připraveno, co můžeme realizovat," oznámil. Zvýšenou pozornost chce věnovat dokončení modernizace D1 a k ní paralelnímu spojení R35. Modernizaci nejvytíženější dálnice v Česku chce zásadně urychlit. Lidé by tam měli pracovat sedm dní v týdnu, samozřejmě s nezbytnými pauzami.

Co se týče železniční dopravy, Ťok počítá s liberalizací, není prý jeho zájmem protežovat České dráhy, na druhé straně nechce postupovat zbrkle. České dráhy by navíc měly zlepšit služby pro cestující. „Tam myslím máme co napravovat," podotkl. Hodlá se věnovat i projektům vysokorychlostních tratí, i když si je vědom toho, že je to běh na dlouhou trať a bude dobře, když na to někdo naváže.

Vyjádřil se také k mýtnému systému. Pravděpodobně zruší tendr na výběr projektového manažera a bude vybírat přímo provozovatele.

Přišel i exministr Pavel Dobeš

Po Ťokovi dorazil do studia i exministr dopravy Pavel Dobeš, dříve ze strany LIDEM. Podle jeho názoru má ministr na rozkoukání jen pár týdnů. Spolu s ním do ČT zavítal František Lehovec z ČVUT.

„Rezort dopravy je natolik výjimečný, že počítá s budováním páteřních sítí, a toto nedokáže žádný ministr prosadit úplně sám. Musí se mu dostat podpory od premiéra, ministra financí i od obcí a podobně. Zásadní je také dokončit Pražský okruh.

V tomto mu dal za pravdu i Dobeš. „Výstavba komunikací není o jednom roku. Proto také musíte mít jasně daný finanční rámec," poznamenal exministr. Co se týče mýta, podle Dobeše je třeba oddělit dva procesy, výběr samotného mýta a správce systému. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

21:20 Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

Jakmile je něco samozřejmého, tak je to vždycky něco, u čeho se musíme zastavit. „Protože tím se nám…