Průzkum společnosti Česká distribuční ukázal několik čísel, která vyznívají pozitivně pro obchodníky, ale paradoxně ne příliš dobře pro samotné zákazníky. Celkem 85 procent lidí si zboží někdy vybírá podle akčních letáků a přes 60 procent se podle nich dokonce rozhoduje, do jakého obchodu půjde nakoupit.
Podle respondentů jsou totiž některé výrobky, jako pleny nebo káva, za „klasickou“ cenu neprodejné.
Na to pak cílí většina obchodníků a označuje zboží různými slevami. Časopis Týden uvádí několik čísel: v prvním čtvrtletí letošního roku provedla Česká obchodní inspekce 1332 kontrol nabídky a prodeje zboží ve slevách.
Našla však mnoho pochybení. U třetiny těchto nabídek odhalila porušení právních předpisů a celkově uložila 300 pokut ve výši 1,2 milionu korun – ovšem jen dohromady. Nejvyšší sankci dostal řetězec Kaufland, který klamal opakované a po celé republice.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan