Od letošního roku tabákové výrobky nabízelo 600 z 3100 pošt a také poštovní doručovatelé. To se nelíbilo části veřejnosti i některým poslancům a ministrům včetně premiéra Bohuslava Sobotky. Cílem prodeje bylo podle mluvčí zajistit další zdroj příjmů, které České poště z prodeje doplňkového zboží plynou. Podle mluvčí nebylo úmyslem poškodit zdraví občanů ČR.
Podnik nyní pracuje na strategii prodeje zboží na poštách
Generální ředitel Petr Zatloukal upozornil, že pošta je státní podnik, který není příjemcem žádných dotací ze státního rozpočtu a na svůj provoz si musí vydělat. Obchodní činnost je pro firmu jeden z příjmů. Jen loni tvořil doplňkový prodej asi 400 milionů korun tržeb, což představovalo čistý zisk 120 milionů Kč. Tržby ze zboží kryjí tak náklady například i na rozsáhlou pobočkovou síť, kterou Česká pošta disponuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp