„Můj pocit je, že dosáhnout racionality v politice je velmi těžké. Ale mám za to, že v senátu jako v radě starších lze dosáhnout toho, abychom na politické oponenty nehleděli jako na nepřítele, které je třeba zničit, ale jako na oponenty v diskusi... Konkrétní plán, jak toho dosáhnout, ale nemám,“ přiznal ve vysílání.
Růžička, jenž je také zastupitelem na Praze 6, dal Bělohradskému za pravdu, že jistá uměřenost komory starších by senátu slušela. Na stranu druhou by uvítal, kdyby senát hrál na naší politické scéně důležitější roli.
Rozdělení na levici a pravici je mrtvé, věří Bělohradský. Růžička nesouhlasil
Dá se souboj těchto pánů prezentovat jako souboj levice a pravice? Filozof uznal, že to do jisté míry lze takto definovat, ale obratem dodal, že rozdělení na levici a pravici už prakticky neexistuje. „Vždyť už nemáte třídy,“ podotkl host. Růžička se naproti tomu domnívá, že rozdělení na levici a na pravici stále existuje. „Ta část, kterou zastupuji já, preferuje, aby se jednotlivec postaral v první řadě sám o sebe,“ zdůraznil. Strany na levici pak podle Růžičky lidem slibují, že se o ně postarají.
Posléze se pánové věnovali školství
„Já považuji za skandální platy učitelů, především na základních školách. Vždyť tento národ vychovali kantoři, nejen v Československu, ale už za Rakouska-Uherska,“ připomněl posluchačům filozof. Růžička dal sociologovi a mysliteli za pravdu. Školství podle jeho názoru potřebuje více peněz.
Máme si však dát pozor na jinou věc. „V celé Evropě je taková vlna populismu velmi nebezpečná. Dokonce i ve Velké Británii nedávno zabili Poláka a zranili, nebo dokonce zabili Čecha. V této době demokratické směřování legislativy, které bylo nastoleno po konci druhé světové války, je třeba chránit, protože tento trend lze zvrátit. Podívejte se na Polsko,“ varoval Bělohradský před počínáním současné vlády ve Varšavě.
Město je tu pro lidi, ne pro auta, míní Bělohradský
Mnoho Čechů, Moravanů a Slezanů trápí dopravní problémy. Nejinak je tomu i v Praze 6. Bělohradský by si proto rád posvítil na dopravu ve městě. „Ve městě se žije, město není od toho, aby tam jezdila auta. To není jen o čistotě vzduchu, ale také o okupaci prostoru. Budoucnost je ve veřejné dopravě,“ rozohnil se Bělohradský.
Růžička si rýpl do politiků, že se bojí nechat do rozvoje města více mluvit občany, protože by přišli o část své moci, a to se jim ani trochu nelíbí.
autor: mp