Eurovia se dohodla s ministerstvem o postupu na opravách D47

11.11.2013 12:58

Stavební společnost Eurovia se dohodla s Ministerstvem dopravy na dalších měřeních na dálnici D47. Obě strany chtějí najít shodu na opravách a uvést zvlněnou dálnici do bezvadného stavu. Na dnešním setkání s novináři to řekl ministr dopravy Zdeněk Žák. Eurovia nicméně zároveň popřela, že by na části dálnice chyběla část podkladu, což před dvěma týdny měly prokázat sondy uskutečněné Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD).

Eurovia se dohodla s ministerstvem o postupu na opravách D47
Foto: Radek Kraus
Popisek: Dálnice D3

"Tisíciprocentně garantuji, že tam ty vrstvy jsou," uvedl dnes generální ředitel firmy Eurovia Martin Borovka s tím, že společnost dnes ministrovi předala příslušné důkazy z doby výstavby v letech 2002 až 2005. Jeho slova má prověřit další série tentokráte kopaných sond, které se uskuteční ještě do zimy a u kterých by měli být přítomni zástupci ministerstva, stavební firmy a nezávislých odborníků.

Kdy bude zvlněná D47 v bezvadném stavu

Původně Ministerstvo dopravy uvedlo, že kvůli chybějící vrstvě bude nutné část dálnice zbourat a postavit znovu, nyní ministr od tohoto ustoupil a mluví pouze o opravě. Zároveň ale uvedl, že nemá důvod nevěřit výsledkům vrtů, které uskutečnilo ŘSD. Nevyloučil ale případné personální změny v této ministerstvu podřízené organizaci, pokud by se ukázalo, že vrtané sondy, které údajné chyby na D47 objevily, byly provedené neodborně. "V momentě, kdy budu mít takové informace, budu jednat bez ohledu na to, zda mi mandát vyprší za minutu nebo za půl roku," dodal šéf dopravního resortu v demisi.

Kdy bude zvlněná D47 v bezvadném stavu, zatím není podle ministerstva i stavební firmy možné odhadnout. Není totiž jasné, jak dlouho se ještě bude podloží dálnice hýbat, dodal Žák s tím, že ty nejdramatičtější dynamické jevy jsou již ale minulostí. Podle Borovky bude škoda na dálnici do 125 milionů korun, což jsou tři procenta z její celkové ceny.

Dálnice D47 je známá především kvůli zvlnění části povrchu, které se objevilo krátce po uvedení dálnice do provozu v roce 2008. Podle Ředitelství silnic a dálnic zhotovitel, společnost Eurovia, nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to však odmítla.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…