Fik, fik a očkovací spot do televize byl hotový. Třicet vteřin básní od Wolkera stálo přes milion

26.01.2021 19:43

Naše redakce byla upozorněna na smlouvu mezi Úřadem vlády a reklamní agenturou Procoma. Společnost sídlící v pražských Záběhlicích měla za úkol vytvořit televizní reklamu, ve které bude zdůrazněna dodávka prvních dávek vakcín proti covidu jako symbol naděje a začátek nové fáze boje s onemocněním. Spot trvá 30 vteřin a pokladnu stál přes milion korun.

Fik, fik a očkovací spot do televize byl hotový. Třicet vteřin básní od Wolkera stálo přes milion
Foto: Hans Štembera
Popisek: Očkování proti Covid 19

„Účelem této smlouvy je rychle, ve dnech, kdy do České republiky dorazí první vakcíny proti onemocnění Covid-19, prostřednictvím televizní kampaně informovat nejširší veřejnost, že mohou zejména občané z rizikových skupin podstoupit očkování. Včasnou vakcinací rizikových skupin lze zmírnit negativní důsledky šíření onemocnění Covid-19 mezi těmito rizikovými skupinami a dopad na zdravotnický systém,“ stojí ve smlouvě, kterou máme k dispozici.
 

Anketa

Zachrání nás vakcína proti covidu-19?

27%
73%
hlasovalo: 10416 lidí
Slovo ´rychle´ je důležité. Tato podmínka byla bezpodmínečně splněna. Smlouva totiž byla dle registru uzavřena těsně před Štědrým dnem minulého roku a nejzazší termín odevzdání bylo již 26. prosince.
 
Zmíněné dílo je v podstatě výroba televizního spotu v délce půl minuty. Agentura, jak již bylo řečeno, měla za úkol kreativně ztvárnit dodávku prvních vakcín do České republiky jako symbol naděje a začátek nové fáze efektivního boje s onemocněním Covid-19.
 
Nejzajímavější na celé smlouvě je výsledná cena. Ta včetně DPH činí 1.136.606,24 korun. „Zahrnuje zejména veškeré náklady zhotovitele spojené s plněním předmětu smlouvy, včetně licence za video, hudbu a voice over, zpracování ve zvukovém a obrazovém studiu a doručení na objednatelem určené televizní stanice,“ píše se ve smlouvě.
 
Vzešlý spot, který začaly televize vysílat o vánočních svátcích, provází verše Jiřího Wolkera a hlas Jana Přeučila, kde v závěru zazní věty plné naděje: „Snad plakali jsme, ale teď chcem´ žít! … A budeme. Tak jako dřív!“.

Na serveru Youtube.com je možné najít mnoho reklam, jimiž státy vyzývají k očkování. Současně tuto alternativu prezentují jako východisko z aktuální krize. Žádná z reklam však díru do světa, co se počtu zhlédnutí týká, neudělala. Českou mutaci nevyjímaje.
 
Jednatelem produkční agentury Procoma je společnost Presco Group, jež je výrobcem diářů, knih, kalendářů a jiného dárkového sortimentu. Akciovou společnost založenou v roce 1995 vede Martin Prager spolu s Petrem Skokanem a Robertem Sližem.
 
 
Očkovací látku v České republice obdrželo zatím okolo dvou set tisíc lidí, kdy polovinu tvoří zdravotníci. Registrace pro seniory starší 80 let byla spuštěna v polovině ledna, systém však po hodině provozu zkolaboval, pak už byl jeho průběh bezproblémový.
 
Ve stejný den měla být také spuštěna registrace pro zdravotníky, kteří patří do nejohroženější skupiny. Ta se ale odsouvala.
 
Abychom získali kolektivní imunitu, hovoří se o tom, že je potřeba proočkovat okolo 65-70 procent populace.
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

21:20 Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

Jakmile je něco samozřejmého, tak je to vždycky něco, u čeho se musíme zastavit. „Protože tím se nám…