„Nová média, interaktivita, virtualita, digitalizace, participace, uživatelská tvorba, globalizace – v současnosti jedny z nejčastěji používaných slov, módních výrazů, pod něž můžeme v souvislosti s proměnami audiovizuálních médií skrýt ledacos,“ uvádí anotace knihy, kterou ParlamentníListy.cz za necelých 300 korun zakoupily. Státní Academia totiž recenzní výtisky neposkytuje.
Jenže ona neposkytuje ani informace. Ačkoli se naše redakce už několik týdnů snaží získat vyjádření jak od ředitele Padevěta, tak od většiny PR manažerek, ani jedna z nich nebyla schopna odpovědět na celkem jednoduché dotazy: Kdo přišel s nápadem vydat knihu Václava Moravce? Jaké byly náklady na její vydání a kdo se na nich podílel? Jaké procento ze zisku/prodeje si odnese autor?
Také proto jsme se obrátili na renomovaná knihkupectví. Zjišťovali jsme stav prodeje Moravcovy aktuální publikace. „Kniha se v celé naší síti prodala v řádu jednotek kusů,“ uvedla za Kanzelsberger Jana Kmuníčková s tím, že kniha je odborná publikace zaměřená na úzký okruh čtenářů, kteří vědí, co přesně chtějí, a prodeje tomu zcela odpovídají.
„Knihu jsme dostali koncem dubna a od té doby jsme prodali čtyři kusy, nicméně tři z nich si od nás zakoupily instituce, které od nás odebírají pravidelně odbornou literaturu,“ přiblížil za knihkupectví Fišer Aleš Miřička. „Bohužel vaší prosbě nemůžeme vyhovět. Čísla prodejů sdělujeme pouze nakladatelům a knižní distribuci z důvodu přesnosti údajů, jelikož jednotlivé knihy nakladatelé dávají do různých distribucí a různých knižních řetězců a nevznikají tak mylné dohady nebo zmatení ohledně reálných čísel v rámci komisního prodeje nebo prodeje na fakturu,“ sdělil ParlamentnímListům.cz Jiří Hiemer z Luxoru.
autor: Tomáš A. Nový