„ČD Cargo je obchodní společnost a jako taková, přestože je vlastněna státem, nemá žádné prostředky ze státního rozpočtu a všechny peníze, které vydělá, pocházejí z obchodní činnosti, kterou řídí management společnosti a představenstvo; a jeho činnost je kontrolována dozorčí radou. Takže prostředky na sponzoring nejdou ze státního rozpočtu, ale pocházejí z tržeb společnosti, ty byly a jsou schvalovány představenstvem a dozorčí radou,“ uvedl v souvislosti s penězi pro Černoška ministr dopravy Dan Ťok (ANO).
Ředitelka Kohoutová se nemusí omlouvat ,,hidžábnici". Souhlasíte s rozhodnutím soudu?Anketa
Ten zároveň vzkázal, že „s panem Černoškem jsem osobně nikdy o žádných záležitostech sponzoringu firem z mého resortu nejednal a jednat ani nehodlám.
A dodávám, že jsem na sportovních akcích pořádaných jeho firmami jako host ČD Cargo ani skupiny ČD nikdy nebyl.“ A dotaz na ČD Cargo? „Nicméně jsem jednal s vedením společnosti a požádal jsem je, aby Vám v rámci transparentnosti odpověděli a poskytli údaje o sponzoringu. A to nejen proto, že ty sponzoringové smlouvy, o které máte zájem, byly podepsány bývalým vedením již v roce 2008. Dnešní management pouze realizoval závazky, které byly nasmlouvány v minulosti.“
Momentka z MFFKV 2017: Oranžové balónky v pozadí platil ČEZ. Co dalšího? Na to se ptáme ředitele Beneše
Ťok zároveň položil dotaz ParlamentnímListům.cz. Ten se týká především marketingových aktivit ČEZu, v jehož čele stojí od září 2011 Daniel Beneš. „Mimochodem by mě zajímalo, jestli jste podobný dotaz poslali i do ČEZu, neboť i jejich logo je vidět na reklamách sportovních akcí, a jestli jste zjišťovali, co jim tato reklama přináší. Mě by například zajímalo, co ČEZu přináší sponzoring Karlovarského filmového festivalu a kolik jim platí?“ dodal ministr směrem ke každoroční akci, které prezidentuje herec Jiří Bartoška. ParlamentníListy.cz neprodleně požádaly ČEZ o poskytnutí adekvátních podkladů, tedy smluv, plnění. Zároveň budeme chtít vidět, jak se desítky až možná stovky milionů, které Beneš povoluje a povolil utrácet za marketing, prokazatelně promítají do příjmů ČEZu.
Na Benešovy „marketingové aktivity“ nás upozornil nejen Dan Ťok, ale i další zástupce Sobotkova kabinetu. Ten si však nepřál být jmenován. „Vy byste si měli říct o všechno od roku 2011, sport, kultura, film. Nechci nabádat, ale Beneš není samostatná jednotka a ČEZ není jeho firma, aby se obrazně řečeno po SMS rozdávaly miliony,“ uvedl naší redakci.
O tom, jak transparentní manažer Beneš v čele ČEZu (ne)poskytne námi poptávané informace, budeme samozřejmě včas informovat.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: B. Richterová a T. A. Nový