O výši provize a rozdělení zisku se všichni musí dohodnout bez účasti spotřebitele, který nemá ani tušení, komu a kolik koupí jednoho mléka zaplatil. A je to tak normální, podstatný je pro něj přece produkt a jeho konečná cena.
Zatímco u mléka je tento postup alespoň zatím v pořádku, u životního pojištění jej poslanec Šincl považuje za zásadní nešvar českého pojišťovacího trhu, který je třeba řešit státní regulací. Sjednání provize mezi pojišťovnou a zprostředkovatelem „bez vědomí klientů“ totiž považuje za zásadní selhání trhu. A proč jsem si pro srovnání vybral zrovna mléko? Stejně jako u „životka“ zde totiž existuje státní podpora, která je podle poslance Šincla důvodem k tomu, aby se postaral o to, kdo vydělá více a kdo méně.
Zprostředkovatelské provize, které prý dosahují až 200% ročního pojistného, což mimochodem stejně jako u jiných „až“ znamená, že tomu tak v drtivé většině případů není, mají být sníženy a svázány s tím, že spotřebitel nepřejde k jiné pojišťovně. V zájmu pojišťovny, nikoli však nutně klienta, se o to bude muset postarat zprostředkovatel, který smlouvu uzavřel, aniž by bylo řečeno, jak to má udělat. Jeho klienta totiž může přepojistit kdokoli jiný, včetně samotné pojišťovny.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV